Torsdag 5maj

Hej! jävla skit, igår byttes kassetten till pumpen och det strulade lite, det var fel dos på den nya men tjejen från Pava åkte och hämtade en ny så allt var frid och fröjd. Hade många trevliga besök. Men när jag skulle gå i säng så fick jag en stor svullnad i ryggen precis där slangen går in i ryggmärgen. Kollade med distriktsköterskan och hon tillsammans med bakjouren skickade mej hit till Avd 51, igen....och jag som skulle koka palt idag! Men om allt är OK och smärtgurun Christer Ruth säger att allt är ok då sticker jag hem.
Trist att ligga här om jag inte behöver.
Elfte budet kommer givetvis in här.
Lev väl/Viveka

Kommentarer
Postat av: Siw

Murphis lag tycks gälla. Tur att även elfte budet är aktiverat. Paltkoket springer inte ifrån dig, så vem vet, kanske blir det av redan idag.

Här pular vi på med lite av varje. För en stund sedan kom Leif in och undrade om jag kände till en tuva som stack upp. . ? ? Nää, vad då? ? ?

Gick ut o kollade. Det var jag som hade skurit lös en tuva i gräs- mossmattan och planterat lökar, i höstas. Plantorna orkade inte växa igenom marken utan hjälptes åt att lyfta hela tuvan.!! Vilken härlig känsla att se att elfte budet gällde även här. Vilka lökväxter det är vet jag inte, minnet är ju kort. Men det får bli nästa överraskning.

Ska nu gå ut med kaffebrickan och njuta av vårsolen med maken. Kram, kram och hoppas du är på väg hem nu./Siw

!

2011-05-05 @ 10:34:39
Postat av: Marléne

Jag gillar ditt 11:e bud och det kommer att hjälpa dig komma hem till paltkoket ;)

Kram kram

2011-05-05 @ 12:02:23
Postat av: Siv

Hej vännen!! Hoppas att allt blir bra så du kan fara

hem till paltkoket..... Du som kokar så god palt

Kram Siv

2011-05-05 @ 13:49:27
Postat av: Kina och Alf

Palt é gott! Det fick jag lära mig efterhand med början 1965. Först stekt - och sen kokt efter svärmor Adas recept. Nu har Kina sedan länge anammat det receptet och vi kokar för närvarande på Annika - en potatis från Gotland. Men Kina säger att bättre potatis än från Vibbyn för palt finns inte.

!965 kokade jag och Leif Bengtsberg palt som vi köpt i en plastförpackning på Domus.Vi hade ingen aning om vad det var mer än att vi borde äta palt nu när vi hamnat i Norrbotten, men vi kokade dessa klumpar som såg ut som modellera i några minuter. Jag åt de tre fläskbitar som låg därinuti och sa att "Det var gott men litet, och ett jä..a tjockt skal." Nu vet jag bättre. Vällagad palt är en läckerhet!!! Precis som sotare!!!

2011-05-05 @ 19:53:06
Postat av: Ingela

2011-05-05 @ 22:02:45
Postat av: marg

Nä, är du nu där igen! Hoppas du kommer hem straxt. Vill ju träffa dig.Idag har Flisan varit här några timmar och det är ju alltid muntert med hennes påhitt. Har också varit på stan en sväng och lunchad med kompis Leo. Maken är i storstaden men kommer hem imorgon. Sov gott min goa vän, kram

marg

2011-05-05 @ 22:31:36
Postat av: Britt-Marie

När du läser detta hoppas jag att du är hemma igen! Stor kram från B-M

2011-05-06 @ 07:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0