Tisdag 25 maj

Ja nu är det klart. Ultraljudet på hjärtat visade inget onormalt, tack o lov. Läkaren kollade även lungan och han sa att det var mycket pleuravätska i säcken. Slutligen tappades vätskan ut, utan narkos, men det gick bara bra. Efter  en dryg timme har det runnit ut tre (3) liter och den nya påsen är fylld med 4 dl. Förstår inte hur jag klarat detta.Inte undra på att jag haft svårigheter att andas. Nu känns det bättre trots att det är fruktansvärt ont.
När jag fick se bilden av lungan på ultraljud såg det ut som lungan var en ovanlig fisk som simmade runt i lungsäckakvariet Aldrig mer ska jag vänta så länge på röntgen och tömning.
Fick ligga 1½ timme på IVA innan jag fick komma upp på salen och där väntade maken med tunnbröd och rökt öring. Gissa om det smakade bra, jag som fastat i princip 2 dagar.
Ska försöka sova, jag behöver ingen syrgas nu, så godnatt på  er alla!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Kära Viveka! Tur att du fått bort det jädrans klegget och måtte du bli bättre! Vilken gullig make du har som hade med sig öring med tillbehör! Tänker ofta o mycket

på dej! KRam

2010-05-25 @ 23:04:58
Postat av: Anonym

Kära Viveka! Tur att du fått bort det jädrans klegget och måtte du bli bättre! Vilken gullig make du har som hade med sig öring med tillbehör! Tänker ofta o mycket

på dej! KRam

2010-05-25 @ 23:05:54
Postat av: Yvonne

Jag är glad för din skull att du åter kan andas lätt. Du är alltid i mina tankar. Kram.

2010-05-26 @ 07:58:28
Postat av: Kina och Alf

Det var skönt att höra att du fått tömt bort litrarna och att pumpen gör sitt jobb. Då kan vi i lugn och ro åka till Södermalms trä och skaffa virke till ett nytt staket nere i kolonin. Solen skiner, men det är bara ca 15 gr nu på fm. Hoppas att du är hemma i Boden när vi förhoppningsvis kommer upp om ca 3 veckor. Storkramar från Hhöjden!!!!

2010-05-26 @ 08:55:38
Postat av: Marléne & Ulf

Så skönt att "glegget" är borta nu och att du kan få syre när du andas. Vi tänker på dig.

Kram från oss

2010-05-26 @ 12:04:49
Postat av: Gustin o Egge

Du tappra kvinna!

va bra att hjärtat var o.k.nu blir det lättare med andningen,du är nog snart på jobbet igen

vi tänker på dej.

2010-05-26 @ 14:37:59
Postat av: Nickelilltrolls Cat

Åh vad bra att de kunde hjälpa dig! Med mer än 3L klegg måste det ha varit mer än svårt att andas... Du är den starkaste jag vet, å än starkare blev du väl av öringen och maken.

Många kramar

2010-05-26 @ 20:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0