Björkliden 15 mars. Grattis Ante, 44 år idag!

Ja än en gång jag inte är hemma på sonens födelsedag. Förra året låg jag tyvärr på sjukhuset. Men  nu är det annorlunda, nu är man här, känner mej så frisk men är ju alldeles ensam här i stugan!
När jag kom "hem" så badade jag bastu, läste A-bladet och bara njöt!
Dagen började som vanligt, upp 0645, vanliga morgon bestyr, fika och sen iväg till Abisko  polishus, hjärtat av hela övningen. När jag lämnade huset tidigare i kväll hade vi en hkp10 och2 hkp15, men det landar lite fler senare. Får väl se i morgon hur parken  ser ut.
Polisens utbildning av lavinhundar har börjat idag och jag ser fram emot att åtminstone får titta på. Det är ca 7 pers med lika många schäfrar som har installerat sej i "huset". Väcker stor saknad efter Roy......Skärpning!!
Lyckligtvis har alla, sånär på 4 personer fått sitt boende nu, så imorgon hoppas jag på folkets jubel när dom sovit gott.
Jag förväntar mej ett par verkligt fina yllesockar som kompensation för allt strul 3:e ställt till med, ska bli spännande att följa fortsättningen.
Ser fram emot att få titta på när polisen  ska utbilda sina lavinhundar i anslutning till polishuset, ska också bli spännande.
Annars är vi friska och krya alla trots att det går magsjuka i bygden. Oron spred sej givetvis, men det man inte vet, mår man inte dåligt av.
Nu ska jag titta på tv en stund, sen ska jag hacka näbben i väggen.
Nu dag med hopp om en stoooooor sol genom Lapporten.
Lev väl!
kommandoran

Kommentarer
Postat av: Anderssons i Boden

Tack!!!

2010-03-15 @ 22:37:53
Postat av: Marléne

Så skönt att du har det bra i fjällen än...det lät jätte kul att få se hundarna träna. Dom brukar vara så fantastiskt duktiga. Kan förstå att du saknar Roy ibland, han var verkligen fin.

Ta dig en whiskey så försvinner magbakterierna ;)

Kram kram

2010-03-16 @ 18:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0