Fredag i Skåne

Vågar jag säga när jag vaknade i går? Gamla människor brukar ju gå upp innan tuppen gol, men eftersom tuppen redan hade åkt iväg före kl 6 så fortsatte hönan att sova till TIO! Det var välbehövligt. Stora intaget av piller, lite facebook, besök av min dotter sen en skön promenad ner till Galleria Enter och en fika med Karin. Urinvägsinfektionen betydigt bättre.
Blev bjudna på middag hos grannarna Nilsson, Klara hade gjort Flygande Jakob, gott. Allt klaffade fint med resan ner hit till Munka-Ljungby, blev hämtad i den renaste begagnade vita Volvo S60 jag nånsin sett! Så ni som känner Rolf förstår att äpplet faller inte långt..... 
Nu har jag kliat mej genom den här natten, provade ett klimedel för öronen och det hjälpte för stunden.
Nu ska vi ut i det fina höstvädret, det är  5 gr varmt och sol.
Har jag berättat att Umeå(Anders) ringde i tisdags och meddelade att remissen på min operation var skickad den 3:e nov och mottagaren Kirurgen S-byn har kvitterat att dom tagit emot den, likafullt hade dom inte fått den den 13 nov!!!!
Man kan ju ifrågasätta ordningen på S-byn, det verkar som det mesta som det står Viveka A på läggs i en särskild osynlig papperskorg. Jag har ju fått min op genomförd och plåstret ska sitta på 6 dagar till.
Inte klaga nu,jag mår ju ganska bra eller......?

" Om du vill ha en plats i solen, får du stå ut med en del brännblåsor"

I morgon ska alla barnen komma på middag, ska fira Rolfs födelsedag!
Hejsvej/Viveka

Kommentarer
Postat av: marg

Hej, roligt att ni har det bra! GRATTIS ROLF på födelsedagen! Här regnar det småspik. Har varit med Eva och Flisan på Gallerian och fikat. Det var trevligt. Kolla på lite affärer sen. nu ska man sova! God natt god natt sov gott

kram marg

2009-11-20 @ 23:45:27
Postat av: Britt-Marie

Du bringade tydligen vackert väder med dig hit till syd - bra jobbat ;-) I skrivande stund är det +12 grader här i Laholm, som en sämre sommardag - typ. Kom nyss hem från kvällens föreställningen - två föreställningar imorgon (pust), men kul. Hälsa Rolf och hoppas ni får en trevlig födelsedagsfest! Kram B-M

2009-11-21 @ 01:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0