Vilhelmina har namnsdag 26 maj

Hej & Hopp,det ska man väl ha?
Min lilla mamma har namnsdag idag. Hon heter Olga som tilltalsnamn. Ibland när hon skämtar med personalen på Bjärkagården där hon bor, presenterar hon sej som Olga Barkova, storförbryterskan! Hon är rolig min mamma, mellan varven om man säjer så..
Svisch sa det och då var den här  dagen slut. Jag var på jobbet strax före 8, hade tänkt vila ut  i morse, men jag var pigg nog att åka iväg. maken har jobbat inatt.(Han säger att han plogar snö när det är lite trafik på nätterna, som en lydig, trogen hustru så tror jag ju på vad han säjer) Nåväl han kom hem kl 4, nyduschad och trött kröp han ner i sängen och jag kröp ur strax efter. Väl på jobbet gjorde jag det jag skulle, åkte sen till Rutvik....nej, nej ingen golf den här gången, blev bjuden på lunch av Sara och Maria på denna fantastiska golfkrog  som Pontus, Saras sambo, är delägare i. Han är en utsökt kock!
Åt strömming idag igen, blir aldrig less på den fisken.
Efter den lunchen var det behövligt med stavgång tillsammans med Kärran i Pagla. ´
Vi höll på 1,40, lagom för mej.
Under tiden fick min bil nya sommarskor fram,otroligt, bara så där!  Maken fixade medan jag motionerade!
Konstaterade att "Kvinnor kan, men vill inte!" Visst är det så? (Fast bara när det gäller att fixa bilen)
Åter en natt när  maken är på jobb, men jag har roat mej ikväll med Toril och ett glas rött, sen kom Klara & Mats, dom ville inget ha men hon visade upp sin nya frisyr, jättesnyggt!
Fick sen besked att Kicki kommer med på Fjällräven Classic i aug. Ska bli jätteroligt. Välkommen in i gänget!, Hursomhelst,  dagen har varit jättebra, jag har inte haft särskilt ont, jag är nog på bättringsvägen...........
Kram & Hej och sov gott alla!
Asfaltläggarhustrun. 


Kommentarer
Postat av: marg

Hej, lite mörkt ute, det ska bli regn, bra en liten stund det slår ner alla pollen.

Har varit på stan efter jobbet och fikat på nya Bodensiafoajen, med en kompis. Gympad och cyklad på motionscykeln. nu är det sovdags.

Kram och god natt

marg

2009-05-26 @ 23:38:56
Postat av: Karin

Guten morgen !Inget vidare väder idag men regnet behövs nog...Man kan väl säga att din man jobbar svart på nätterna:-)Full rulle på dina dagar och det låter gött att du inte haft så in-i-bengan-ont! Kör försiktigt på bättringsvägen mot Umeå :-)

Kram x 2 / Karin

2009-05-27 @ 08:09:31
Postat av: Eva

Hej!

Det var länge sen jag skrev nåt i din blogg, men läser gör jag varje dag!Tack själv för allt umgänge i helgen, med sångskrivande och fester!! Håller med om att vi alltid har det kul när vi ses! Sången till Anette blev ju jättebra, även "live" på festen!!Kul att du kunde vara med på allt, du behövs i vårt gäng!Skönt att höra att det känns lite bättre för dej, att du inte har lika ont.Ni är så himla duktiga på att promenera du o Kärran, får väl se när jag kan haka på nån fler gång. Vilket trist väder det är idag, och jag som är ledig.Nu blir man tvungen att göra lite nytta inomhus istället,jag som siktade på att fixa lite i rabatterna.Fast jag kan ju tycka att regn är ganska så mysigt också bara det inte pågår i dagar. Till helgen ska det bli sommar igen! kanske det blir lite golf på programmet då. Har du packat Umeåväskan ännu? Rymms det många telepatiska kramar och massor av Lycka till där i packningen? sänder det iallafall till dej!!!! Vi hörs senare/ kram Eva

2009-05-27 @ 13:10:42
Postat av: Anders

Efterlysning:

Har någon sett eller hört talas om en försvunnen kusin, som heter Hjördis. Hon är benägen för karlar, så när hon inhte hörts av på ett par veckor, vore jag tacksam för alla observationer, som kan ha noterats. Sist lär hon ha varit någonstans i Östeuropr.

tacksam för svar till mig

elller

närmaste polismyndighet

eller vännen Görtzen (gammal vän och nu sektionschef vid Europol för trafficing och stulna organ i Haag/sant/)

2009-05-27 @ 19:44:14
Postat av: Ingela

Vad roligt att få rå om Dig några timmar.Hoppas att resan till Umeå gick bra och att Du fått besked om Din behandling.Håller tummarna.Stor kram.Ingela

2009-05-27 @ 20:13:27
Postat av: Nickelilltrolls Catarina

Dricker ett glas rött åt dig ikväll, antar att de inte har den servicen på p-hotellet? Har frusit vid sidan av en fotbollsplan ikväll och kom att tänka på er bastuklubb. Varför inte Sauna Necesse Est (att basta är nödvändigt, egen översättning)?



Kram C

Barba non facit philosophum

(skägget gör inte filosofen)

2009-05-27 @ 21:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0