Torsdag 14 maj

Godkväll!
Jag har väntat hela dagen på att få ringa till Umeå och därmed få ett besked när jag ska få komma dit på behandling. Dom ringde upp mej 1350 och då hade inte remissen kommit från Sunderbyn! Detta börjar likna en fars. Remissen var enl läkaren på urologen skickad på torsdag i förra veckan, alltså 8 dagar för ett brev till Umeå. Nej jag litar inte på nån läkare längre,allt verkar bara vara svammel, och här går jag och väntar. Jag är så förbannat besviken, tiden bara går och går och mina tumörer bara växer och växer. Om jag bara fick veta om jag måste skrinlägga min resa 4 juni.
Men i morgon ska jag ringa urologen och jag lovar att det kommer att bli tuffa tag för nu är jag på krigsstigen. 
Tur att jag har mina nära och kära och mitt jobb! Har varit där halva dan idag, alltid lika kul.
Jag vill så gärna börja  halvtid men det  går ju inte så länge jag inte vet när min behandlig ska börja.
Kom hem  på em, inväntade mina gäster från Åtvidaberg, vi skulle ju äta ärtsoppa...och då hade dom redan ätit pizza i Luleå. Det blev fel i kommunikationen på nåt sätt, men vi fick en trevlig stund iallafall.Fick en stor bukett liljekonvaljer! Ärtorna och punschen fick vänta till sen. Kent installerade Skype på min dator så nu kan jag prata med alla som också har Skype, det ska vara både gratis och bra. Ska ta mej en liten utbildning så får jag väl se.
Det ska bli SOL i morgon och då ska jag ligga i vilstolen ute, med en bok och en termos kaffe, sen blir det träning i Pagla kl 14,och det är inte förhandlingsbart!
I morgon tror jag också att hängbjörken blivit lite grön....det är försommar för mej!
Nu går överstinnan till sängs!
Godnatt!
Viv + Vita B

Kommentarer
Postat av: Annica

Uj, uj... Inte skulle jag vilja vara i urologläkarens skor i dagsläget... Men vad jag förstår är det ju lättare att klippa en läkare på käften än dina "snyltare" som du har i kroppen. Så jag förstår om du gör det...;)

Som ett av dina sista "plastbarn" så är jag ju lite trög (cellerna hamnade väl inte riktigt på rätt plats när jag tillverkades eller nått...:D), så det är bara i dagarna som jag har fått reda på att du har en blogg. Kul idé att skriva av sig en massa under tiden saker å ting händer. Det har varit mycket intressant att läsa hela "bibban".

Jag håller alla mina tummar för dej!

Nu är det dags för min säng, det har vart en lång dag med tvätt inför utflytten till stugan.

Massor av kramar till dej. Du får dela med dej lite till maken oxå.

Hej från mej

/ Annica (Peter kramas oxå)

2009-05-15 @ 01:07:29
Postat av: marg

God morgon Viveka,

solen skiner och storspoven drillar utanför, jag tror det blir en fin dag.

Ja du, hela sjukvården är ett elände och man blir så förbannat på all tröghet.

Min morgongymping är klar och nu lockar frukosten.

Hoppas ändå du får en bra dag

kram marg

2009-05-15 @ 07:27:05
Postat av: Eva

Hej på dej!

Nu har vi kommit tillbaka från Turklandet. Vi har haft det bra, spelat lite ojämt, ätit o druckit gott.Vi drog med oss solen bakom flyget hem så nu blir det sol för hela slanten!Helgen ser lovande ut! Njut nu i värmen o sippa på nåt gott, kanske inte bara kaffe! Herre gud, vilket gorm du får vara med om, jag hoppas verkligen att det reder upp sej så du får åka till Umeå så fort som möjligt. Det går åt så mycket energi om du ska måsta vara förbannad på nåt hela tiden. Du behöver få lugn o ro och samla krafter istället för att ödsla din energi på att vara arg. Härligt att du är ute o tränar med Kärran. Hoppas att nu allt löser sej för dej i Umeåfrågan. Må så gott du bara kan, vi är många som tänker på dej och som med glädje läser din blogg.Många långa kramar från Eva

2009-05-15 @ 12:37:15
Postat av: Marléne

Hej hej !

Nog är det bedrövligt med sjukvården idag, men men jag är faktiskt inte förvånad, vi har själv sett samma sak o man måste vara arg hela tiden annars händer inget. Jag hoppas du fick nåt bättre svar idag. Om inte så ring varje timme o gnäll jag lovar det hjälper ;) Plötsligt kan dina försvunna papper komma fram.

Hoppas att du fått njuta av solen idag



Kram kram kram

2009-05-15 @ 17:18:29
Postat av: Sivert

Hej Viveka!

Tack för länken du skickade till mig och nu har jag läst hela din blogg igår och idag. Hoppas du kan njuta av det fina sommarvädret som vi har fått nu senaste dagarna. Fjällräven Clssic blev bara stul för min del förra året och i år har jag ingen sponsor men jag hoppas du är så pigg i augusti så du kan genomföra den i år också. Hälsa gubben så mycket /Sivert

2009-05-15 @ 18:02:43
Postat av: marg

God kväll,

Dagen är nästan slut. Jag har haft besök av en kompis från Gammelstad idag. Det var roligt gå i affärer -igen- det blev en blus och ett par byxor.

Lunchfika i flera timmar. roligt med glada vänner.

Hem med bussen, det gick också bra utan att ramla ur.

Slutgympingen är gjort och nu väntar sängen.

Sov så gott och smärtfritt

kram marg

2009-05-15 @ 23:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0