Positiva dagen 5 maj

Ja idag hade jag tänkt att bara skriva om positiva saker. Det har ju varit övervägande negativa händelser tidigare och då fick fru Andersson ta och tänka efter.......nog finns det väl ändå nåt positivt, så här kommer det:
Natten har varit smärtfri, vaknade kl 6, temp & blodtryck perfekt.
Somnade igen,sov ända till 0820, då fick jag herrbesök! Positivt!
Ronden kom, lungröntgen från igår var bra inga konstigheter! Positivt!  Körde mitt lilla träningsprogram, sen på med joggingskorna, snabb promenad i 40 min, positivt!  Härlig dusch, besök av smärtläkaren som "tvålade till" Maggan från 6 till 4 ml/t.  Han sa att han kände igen mej med kläderna på, det brukade han ha svårt för ??  Positivt?
Lunchen bestod av någon form av fisk, men det fanns potatis som jag kunde äta.......jippie!
Maken kom på em och bjöd ut mej på en tur runt stan, samt middag på BhanThai......två vårrullar och ett glas rött. Är inte det positivt då vet jag inte vad.
Nu har jag sovit en stund, tittat på Tv och druckit kaffe,dom har väldigt gott kaffe här...
Som ni nu kan läsa så  har det varit en riktigt bra dag.
Jag hoppas att jag blir utskriven och får åka hem till helgen, då ska vi åka ut med Dagny om det är väder för det.
Vill åka upp till mamma för det var så länge sen.
Önskar er alla en lång och skön natt
Viv & Vita Blixten

Kommentarer
Postat av: Carina

Härligt att höra. Jobbade i Sundsvall igår och är i Umeå idag. Det är mycket flackande och farande för närvarande. Men jobbet är jätteskoj. Åker landsvägsbuss hem. Hör av dig när du orkar och känner för det. Kramizz från äldsten

2009-05-06 @ 11:22:43
Postat av: Marléne

Ja hoppas boken med samma tema som är på väg till dig, kan ge ytterligare sporre till vad tanken kan göra för en.

Kram kram kram

2009-05-06 @ 13:19:31
Postat av: Karin



Gomidda frun !

Bra att du är ute och promenerar i stället för att sitta på rummet och förspilla din ungdom=)=)2 st "vållullar" och lite rött låter gött...Skitväder idag men nu kanske den sista snön smälter bort.Har den smärta läkaren varit och skruvat ner Maggan på minidos idag? Hoppas den här dagen varit lika positiv som gårdagen och du vet ju att Dagny och vovven en trappa ner längtar till du kommer hem=)=)

Kram x2 Karin

2009-05-06 @ 16:50:26
Postat av: Alf och Kina

Va kul att höra att du får komma hem. Snart är detta ett minne blott hoppas jag. Du är välkommen till oss om du känner för det. Om du kan förena Prag-resan med en liten tripp förbi Stockholm på hemresan vore för oss en höjdare. Tänk Viveka när man tänker tillbaka på en svunnen tid när vi satt incidentberedskap i Östersund, eller när vi var på ÖN 3N på övning när Torsten Sellin var övningsledare

och Anita Warnerfeldt fortfarande jobbade kvar med oss. Jag brukar säga till Alf, tänk att vi är med än. Kan det verkligen ha gått 40 år?

Nu slutar jag för idag med många kyapådigkramar från oss här Hammarbyhöjden.

2009-05-06 @ 16:50:41
Postat av: Lena

HEj Vivieka

Toppen att det fungerat med smärtlindringen! Har inte hunnit förbi men gör ett nytt försök imorgon. Har du hunnit prova Vetgirig.nu? Ett annat tips då det är så dåligt väder är betapet.com. *Tror att du som gillar korsord kan finna nöje i att spela här. För mig och Allan blir det lätt en mani.

Syns och hörs/Lena

2009-05-06 @ 20:47:25
Postat av: Anders

Några vardaglgheter: Dag utan arbete, som är de mest inyensiva. Byggmöten kors och tvärs. Bygggare, bygggledare, arkitekt - och en annan arkitekt. Och kommunen i ett annat spel. Sedan mot kvällen ett hyggligt vin och, som jag nu är van vid: En fantastiskt god thailändskt middag. Nu har jag en fråga, som jag grubblar på till och,som det vore bra, att få synpunkter på, av alla er som älskar Viveka;

Jag-man 61 år gallal. Gift med Aew, 40 år. Ett barn, Alexander, 4 månader.

Rimligen får jag lämna denna goda gosse innan han han

är stor eller i nånon mening mogen. En stabil, begåvad och klok mamma gör, att jag inte är särskilt oroad-

Men nu till frågan, därjag behöver råd av er alla:

Om man är i vår siyuation, med en pappa, som lämnar in i förtid, som mitt öde rimligen blir: Är det då bättre med ett barn till. Ett syskon. Som förhoppningsvis håller varandra i hand sedan. Alla synpunkter är mycket välkomna här eller på min mailadress.

Inget är omöjlgt och allt är möjligt tills motsatasen...





Kramar till V. och er alla!!





Anders

[email protected]

2009-05-06 @ 20:49:23
Postat av: Anita G

Hej Viveka!

Vill bara meddela att min man Lars inte blivit helt galen. Han är fn i Härnösand. Igår när han och jag skulle skriva till dig så hade vi STORA problem med internet. Vi skrev om och om vårt inlägg, därav 3 st nästan identiska.

Vilka fina bilder!

Kramar

2009-05-06 @ 21:59:53
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: marg

Jag blir galen, kommentarerna hoppar hit och dit innan man är klar.

Är det nån som vet vad en heffaklump är??? hittat hos Nalle Puh



kramar och god natt marg

2009-05-06 @ 22:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0