Den sista maj- Mors Dag

Hej hopp!
Trots att vi legat  alla tre i  våran säng inatt så har vi sovit gott . Elin ville nog helst att Rolf skulle flytta ut i syrummet, men hon fick ge sej och ligga på min sida. Vi vaknade i alla fall utsövda. Det blev ingen resa till Vuollerim, det var alldeles för varmt. Hjördis och jag ska ju tillbringa några dagar med mor så hon lär nog lessna på oss. Fast då blir det både tårta och bubbel.
I stället har vi legat vid befälsbeachen i solsängar. Helt otroligt varmt, men blåsigt.
När Elin skulle hem fick vi låna grannens Chrysler cab, passande bil i den här värmen. Vi raggade runt stan ett tag, men inte en bekant människa så långt ögat nådde. Jag ville ju visa att vi åkte ståndsmässigt! Lite annat än Citroen Combi............
Nåja man ska vara nöjd med det man har. Efter Hyresgästföreningens styrelsemöte hos Nina,åkte joggingskorna på och paglabackarna fick besök av oss träningssugna tjejvaseåkare. Vi gick en dryg timme med stavar, skönt, nu är man nyduschad och sovbenägen.
Ska upp tidigt i morgon, städa lite innan jag ska till frissan, sen far jag till jobbet.
Måste ju snart börja fundera vad jag ska ha med mej till Prag....
Men nu säger  jag kram och godnatt.
Översti frun


Kommentarer
Postat av: marg

Hej, har du fått resfeber än?

Barn och barnbarn har varit hit med morsdagsblomma och fått middag och tårta.Nu är det tyst och stilla bara diskmaskinen som låter.

Har varit på enstavgång idag också. Det var vådligt varmt, men man ska inte klaga, vi har ju längtat efter värmen.

Nu är jag gruvlig trött och imorgon är det arbetsdag.

God natt sov gott

kram marg

2009-05-31 @ 23:08:33
Postat av: Karin

Guten morgen raggarbruden!

Ja vilket kanonväder vi haft i helgen.Synd att ni inte träffade nån bekant när ni var ute och åkte Cab.

Korsordet färdiglöst och tack för hjälpen:-)Ha en gutes tag !

Kramen/ karin

2009-06-01 @ 07:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0