Torsdag 17 dec.

Den här dagen hade man ju sett fram emot...lillejul på jobbet, brukar alltid vara kul.
I stället åkte jag sjuktaxi hit till S-byn för detta omtalade ingrepp. Var här före åtta och jag legat i dropp och vänt och vridit på mej i drygt åtta timmar innan dom kom till skott.
Fick två sprutor innan jag drogs sängledes till ultraljudavd. Lokalbedövning och sen började HELVETET. Jag har aldrig upplevt en sån djurisk smärta. Jag tänkte att detta kan inte vara möjligt, jag trodde att jag skulle dö av smärtan. Jag har fått för mej att jag en väldigt hög smärtgräns eftersom jag opererats så många gånger, med både lokalbedövning och sövning.
Men herre gud, jag både skrek och grät när nål och slang  borrade sej genom lungsäcksväggen. Jag hade kunnat mörda i den stunden. Nåväl syftet var ju nått, det rinner fortfarande pleuravätska i slangen, hittills 7 dl.
Så då förstår ni, ingen lillejul för mej, men vid dragningen av whiskylotteriet var jag smart nog att ta med mej listan på köpta lotter hit, så vi fick ha dragnig live via mobilen. M a o så fick jag ju delta lite och fick höra alla glada tillrop. Det var ju kul. Dessutom filmades tillställningen och jag fick se filmsnutten i mobilen. Hur fasen gjorde man förr mär man inte hade nån mobil?? Och Google?
Maken har varit hit med pizza, som vanligt går det ju inte att äta det som serveras här.
Jag hoppas på hemfärd i morgon, att det gör lite mindre ont.
Men jag tror att:
"Ont ska med ont fördrivas!"

Men nu ska jag försöka sova.
Kram/Viveka, Avd 51 sal 4

Kommentarer
Postat av: Marléne

Usch vad dom plågar dig. Hoppas nu att det onda fördrevs med det onda. Jag önskar dig en god natts sömn och hoppas att morrondagen blir bättre.

Sov gott o hoppas de goda drömmarna når dig i natt.

Kram fr fjällborna

2009-12-17 @ 22:15:12
Postat av: Britt-Marie

Stor, stor kram Viveka! Jag har inga mer ord att säga/skriva just nu - bara hoppas att du sover gott inatt!

2009-12-17 @ 22:18:43
Postat av: Cat

Suss gott! Hugs are great, one size fits all. Många till dig!

2009-12-17 @ 22:39:41
Postat av: marg

Hej du tappre! Jag hoppas verkligen att plågan snart är färdig och att du får komma hem imorgon.

Sov så gott Stor kram



marg

2009-12-18 @ 00:42:50
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Gunilla

Hej Du prövade qvinna.

Hoppas att det känns bättre idag och att du får åka hem.

Själv har jag suttit instängd i en hiss på jobbet

några timmar .

Stoor kram å hoppas ni får en bra helg.

Gunilla

2009-12-18 @ 13:42:47
Postat av: Åsa

Buzi Buzi

2009-12-18 @ 20:31:55
Postat av: Carin Hessmo

Hej Viv!

Känner verkligen med dig. Har nästan dåligt samvete ikväll eftersom Per och jag reser till Fuengirola i morgon. Man ska verkligen uppskatta att man får vara frisk. Hoppas snart du är på benen igen. Har varit på basket ikväll, Plannja vann med ett nödrop. Önskar dig all lycka och att du verkligen kommer iväg på din resa.

Kram

Carin

2009-12-18 @ 22:07:38
Postat av: marg

Hej, hoppas du har fått komma hem och mår lite bättre. Jag önskar dig en god natt sov gott kram

marg

2009-12-19 @ 00:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0