Måndag 14 dec

Ingen rolig dag! Ringde urologen med anledning av min ihållande smärta i bröstkorgen och runt om. Min intuition sa mej att det är tumörerna som trycker på lungsäcken, jag känner ju  igen symtomerna. Fick order av "min" Roger att åka till akuten och som ni vet: En lydig kvinna är en lycklig kvinna, så jag for vid 10-tiden från jobbet.
Efter all provtagning och datortomografi var jag klar kl 16. Jag hann både fika och sova på britsen där jag låg.
Beskedet jag fick var ju inte kul, tumörerna har växt, trots att jag ätit supermedlet Sutent. Men jag har haft på känn att dom har varit för svaga och så var det alltså. Men i morgon ringer Roger och då får vi komma på nåt smart så att jag kan resa till Thailand, det skulle vara så tråkigt att måsta avbeställa den resan också. Men Viveka!! Glöm inte 11:e budet!! Du skall icke ge dej!
Väl hemma så knaprade jag ganska många morfintabletter innan smärtorna gav vika. Hoppas att natten är nådig mot mej så jag kan jobba i morgon.
Jobbet är inte A och O men det stimulerar mej och ger mej en extra push, det känns som om jag vore frisk när jag befinner mej mitt i hopen av "mina killar"

"Vi har alla en plats, där vi är som bäst!"
Nu väntar maken och sängen, duntäcket är utbytt och skillnaden är konstaterad, lindrigare klåda!
Godnatt alla nära och kära.
Viveka

Kommentarer
Postat av: Kicki

Älskade vän, önskar jag kunde sända mirakel. Dels så du slapp ha ont men framförallt så att ni kom iväg till Thailand, det är du värd. Vi får hoppas på Roger.

Kramar

2009-12-14 @ 22:15:17
Postat av: Britt-Marie

...men är du en försökskanin eller.. alla olika medikamenter - måtte din smärta och klåda gå över och att er Thailandresa verkligen blir av och att både du och Rolf verkligen får njuuuta av den! Kram

2009-12-14 @ 22:28:57
Postat av: marg

Hej, hoppas du får sova. Jag håller då verkligen tummarna så ni får flyga och fara till Thailand. Det behöver ni båda två! Sov gott och kram

marg

2009-12-14 @ 23:15:03
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Klara

Hej momo.

Du ska få se att du kommer få fara på din resa, som du sa du skall icke ge dig!

Sen när du får din julklapp utav mig ska du få se att du kommer orka allt... =D

Nu blev du allt lite nyfiken eller hur ?!

Tänker på dig!!



Puss och kram

2009-12-14 @ 23:33:57
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: Momo

Gulle dej min ängel, du är bäst!!

2009-12-15 @ 20:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0