Onsdag- 22 april - en sån dag!

Dagen efter en natt som jag hade kunnat vara utan!  Ett försök att avstå från ED var inte så lyckat. Smärtorna tog över så det blev att starta ryggmärgsbedövningen igen kl 4 i morse.
Men sen har det gått bra. Rolf och Åsa kom  halv 9 för vi skulle ju se när dom landade med puman. Vi gick ut på balkongen är vi hörde det välkända flaff-flaff  över sjukhuset och l då landade dom på hkp-plattan. Ut kommer då två välkända  kära personer, Ante oc Elin....Vilken överraskning! Kära barn vad jag är glad att jag har er! Åsa som varit här i tre dagar och så kommer Ante och Elin.Och tänk vilka killar jag har på jobbet!!! Som ställer upp och skjutsar dom hit. Jag är så glad.
Vi har fikat och ätit nere i Centralhallen, jag i rullstol. men mest har  vi bara varit .
Många har ringt, Och medan jag pratade med Les i telefon så kom Jonas Sandberg (han som opererade bort min njure) och kramade om mej.....gulligt!
Åsa, Ante och Elin åkte hem vid 16-tiden då somnade vi en stund ,maken och jag, det var skönt.
Besök av Gunilla och Sune, dom hade med sej halva Coop......
Nu ligger jag i sängen, tänderna är borstade, fågeltvätten utförd...vad kan man mer begära?? Jo att man är smärtfri i natt... för imorgon kommer sjukgymnasten hit och då finns det ingen återvändo...
Kram & hej och tack för alla hälsningar och hållna tummar...
/Viveka

Kommentarer
Postat av: Ante

Hej igen!Eftersom att jag vet att dina "pojkar" på jobbet läser din blogg så vill jag och Elin tacka dom för flygturen till Umeå idag.Ni är GULD värda..Tusen tack,ni gjorde även min kära mor väldigt glad och det är mycket värt!!

2009-04-22 @ 20:57:51
Postat av: Yvonne

Hej

Roligt att läsa att krafterna återvänder. Du får säkert användning för dem när sjukgymnasten sätter igång. Vi försöker få kontakt per tel men lyckas inte. Ring gärna så vi får höra din röst. Hej från Yvonne, K-G, Lotta och Gabriel

2009-04-22 @ 20:58:07
Postat av: Marléne

Hej hej !!

Skickar en godnatt hälsning, hoppas att värken nu ger sig så att du får ihop det med John Blund i natt;)

Jag blir så glad att höra att du får ha dina nära o kära hos dig hela tiden.

Stora stora godnatt kramar till dig

2009-04-22 @ 21:50:53
Postat av: marg

Hej Viveka,

Hoppas du får sova utan smärta i natt. Det är så jobbigt att ha ont och natten blir så lång,det vet jag som hoppade upp och ner halva natten för mitt onda. Vad roligt att barn och barnbarn hälsade på, det ger nya krafter att ha sina kära hos sig.

Här har det varit en strålande dag idag och ganska varmt, +10.

Ha det så bra det går och jag tänker på dig och krya på dig och kom snart hem!



Nu ska jag ta mitt sista gympapass för idag och kryper i säng efter en varm dusch.



Kramar och många goda önskningar



marg

2009-04-22 @ 22:28:33
Postat av: Anonym

2009-04-23 @ 10:16:54
Postat av: Åsa L

Vilka fantastiska arbetskamrater du har ( dom ska du vara rädda om )

Vi tänker på dig här på jobbat

Inga-Lill, Inger, S-Å hälsar också



Kram Åsa

2009-04-23 @ 10:19:27
Postat av: Anita

Fantastiska barn, fantastiska arbetskamrater, och framför allt fantastiska du.

Tänker på dig.

Kram Anita (Rynkan)

2009-04-23 @ 11:49:26
Postat av: Anonym

2009-04-23 @ 12:19:37
Postat av: Kärran

Hej Vivieka! Ja nu är vi tillbaka från vår fjälltur. Insnöade på flera sätt! Så skönt att du nu klarat det första momentet! du funderar lite på hur du skall få tillbaka matlusten. Det vet jag! Det finns bara ett sätt och det är full satsning mot FRC. Finns godare förtäring? Andra skulle bara veta vad de går miste om. Men så är det ju fullbokat sedan länge. Det måste vara skaffningen som lockar! Hörde av Rolf igår att du nu börjat gå uppe lite! Du har väl med dig kängor och stavar!

Det är fantastiskt att läsa och se hur många vänner du har som skriver här. Nu har jag oxå gjort det fast jag inte är någon bloggare. Hoppas bara att det går fram oxå.

Jag längtrar till dess att vi får ses och spänna på oss ryggsäck mm och ge oss ut i Pagla. Kram från Kärran

2009-04-23 @ 12:26:32
URL: http://kroidan.blogg.se/
Postat av: Christer Hedlund

Hej Viveka!

Christer från golfen här. I går kväll kom vi hem från Umeå, vilket var skönt. Vi tänker på dig och hoppas att du känner dig bättre. Jag stod på första parkett när puman landade på plattan. Kan tänka mig att du var överlycklig över sällskapet som klev ut från puman! Hälsa Roffe. Kram Christer

2009-04-23 @ 14:41:58
Postat av: Monica & Mats

Hej Du!

Vad skönt att höra att första delen av Din "resa" gick OK, vi tänker på Dig och gör som alla hoppas att Du snart är uppe på kvicka fötter igen!

Vilka fantastiska arbetskompisar Du har för att inte tala om make och barn! Skönt att Du har dom nära! Vi försöker ringa under helgen om vi kommer fram och Du får bara slappna av och låta andra ta hand om allt medans Du piggnar till!

Bamsekramar från Monica & Mats

2009-04-23 @ 15:51:48
Postat av: Monica & Mats

Hej Viveka!

Att Du är modern, med blogg och allt!

Vill bara att Du ska veta att Du finns i våra tankar mest hela tiden och det är skönt att höra att första delen av Din "resa" gick åtminstone rätt så OK!

Vilka fantastiska arbetskamrater Du har för att inte tala om make och barn - skönt för Dig att ha dom runtikring!

Vi försöker ringa under helgen om vi kommer fram och nu ska Du bara slappa och ta det lugnt, låta andra ta hand om Dig så Du snart är uppe på rappa fötter igen!

Bamsekramar från Monica & Mats

2009-04-23 @ 16:18:28
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: elin

hejhopp, det var riktigt kul att få träffa dig och se att du mår bättre och att operationen gick som den skulle. jag håller tummarna för dig !

puss och kram på dig din gamling ;)

2009-04-23 @ 16:43:45
URL: http://elinandersssson.blogg.se/
Postat av: Carin Hessmo

Hej vännen!

Det är härligt att läsa att du är vid så gott mod men vad annat var att vänta med tanke på hur du är och alltid har varit. Stark, glad och modig. Jag har berättat för Ann-Catrin om hur det är med dig, hon är själv hemms just nu och är sjuk men hon blev glad över att jag delade med mig om vad jag visste. Hon har inte internet så jag drar ut din blogg och tar med till henne. Hon bad mig hälsa till dig så gott. Vi håller tummarna för dig och önskar dig allt gott för det är du värd.

Kramar från mig och Ann-Catrin

2009-04-23 @ 16:59:47
Postat av: SkogsBritta

Hej hopp tomtesnopp.

Hoppas att du haft en bra natt och att vi snart kan sitta på min altan och dricka vin och fischermanshot.

Jag har putsat alla mina fönster idag med mirakeltrasan du måste bara ha en sån(be Rolf fara å köpa en).

Vi kanske syns i helgen.

Kram /SkogsBritta

2009-04-23 @ 18:06:25
Postat av: Anita o Janne

Hej min vän!

Men va duktig du varit, jag kan bara ana vad du varit med om! Det är skönt att veta att du mår bättre nu, och det kommer bara att bli bättre, bara för att du är du Viveka! Nu väntar bara en skön och varm vår med allt vad det innebär! Många kramar från oss/Anita o Janne (Micke hälsar också till dig)

2009-04-23 @ 18:52:13
Postat av: Granen

Hej du! Nu undrar jag allt hur dagen varit idag och vad slags besked som bestämt hemfärd eller inte hemfärd...se till att vara stabilt smärtstillad....ja, jag vet jag tjatar;)Läste att det verkar lösa sig med maten. Kärran har funnut på råd. Kanon! Var och klippte mig idag,Jo, du, klippte nog bort en 30cm på sina ställen (men bara på huvet alltså), fick träffa Marit, verkar ju hur trivsam som helst. Skönt att vi blir två nybörjare så jag inte själv ska gny till mig ngn liten paus på väg upp o ned i fjällen. Har så smått börjar packa skolsäcken lite tyngre och ta en liten omväg på väg hem från bussen, alltid en start. Krokusen börjar synas och det pratas om att det ska komma några vitsippor i köksträdgården hos Inger...men det dröjer ett tag till. Längtar hem dig och Rolfen! Hittade en jättefin teckning till Rolf i brevlådan igår, av honom i sin lastbil, från en liten pojke. Hur rart som helst! Alla kramar på lager och några till från oss alla/T

2009-04-23 @ 19:43:53
Postat av: Ina & Kent

Hej Viveka.



Vi fick adressen till din Blogg av Per Hessmo.



Kul att ”se” dig igen, men det hade dock varit roligare om ämnet i bloggen varit med ett annat innehåll. Vad har du råkat ut för?



Vi passar dock på att hälsa dig ett snabbt tillfrisknande och ta sedan en semesterresa till oss och samla nya krafter.



Hälsningar från Ina & Kent



2009-04-23 @ 20:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0