Söndag 18 sept

Nu har jag varit lat igen!! Nej men det är så mycket på dagarna, allt vill man göra nu när det blev sommar igen. Marg och jag har promenerat lite och sen måste man ju kolla vad som finns på Veckans Allehanda och ReturIdé...det kan ju vara nåt man behöver...
Vi har ju två bord på V. Alleh, saker efter mamma och även härifrån, vi får se hur det går.
Jag är så glad över min lilla söta frysbox, nu ska den fyllas till bredden. Tur qatt den inte rymmer 400 liter för då skulle jag hamstra ännu mer. Maken har ju varit i Umeå denna veckan och  fick med sej 10 kilo aroniabär som vännen Gunilla plockat. Nu ska det bli både sylt och likör!
Igår gick vi på stan, maken och jag, sen hem och frosta av lilla frysen och koka äppelmos, men sen var vi bjudna till Folke Strömbäcks 60-årskalas! Vi tog husbilen dit ifall det skulle bli våt förtäring, och det blev det! Massor med trevliga männinskor, gamla bekanta, golfspelare, mfl. Vi släckte när vi gick "hem" till Dagny.
Nu är vi hemma, ska äta en sen frukost och sen invänta besök. Jouren kommer hit och byter kassett och gör en omläggning av bandaget. Får se då hur inflammerat det är nu. Har slutat med antibiotikan för det var tydligen fel sort...igen! Ska visst få en ny idag.
I morgon är det ny vecka och nya "insatser". Ska tömma borden på V Alleh tisdag, koka palt till kusin Anders som kommer på onsdag och  Lilla mor ska ju jordas på torsdag.
Nu ska jag dricka kaffe!
Ha en skön söndag!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Siw

Fullt upp, ser jag. Då trivs du, har jag förstått.

Fortsätt med det. Vi var till Vännäs igår och uppvaktade Leifs dotter som fyllt år. 47! Tänk vad gamla barnen har blivit. . .

Idag skiner solen, fast lite kallt är det. Men ohh så vackert! Vi har fullt upp med att vintra stugan.

Ha en skön dag! Kramar från oss.

2011-09-18 @ 11:01:14
Postat av: Klara

Det är tur att du har ett barnbarn som håller på att utbilda sig till Uska så det blir någon ordning snart ;) Men du får lov att vänta till Jul för då har jag läst färdigt Medicinska grundkursen =) Puss å Kram

2011-09-18 @ 18:00:12
URL: http://klarrissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0