Onsdag 7 sept

Ja dagarna som gått är ägnade åt mors bortgång. Yvonne och jag åkte  upp till Kronidan på söndagkvällen för att varra lite närmare när vi skulle besöka begravningsbyrån på måndagen. Det är ju lite pyssel när en människa går bort. Men nu är då den biten avklarad.
Begravningen blir den 22 sept kl 14 i Vuollerims kyrka.
Vi åkte sen till Bjärka och började sortera foton och kläder mm. Det blev en natt till i Kronidan, bor gärna där igen, fritt logi och mat, inte illa.
Tisdagen blev det att fortsätta , städa ur skåp och lådor, min bror körde massor till  sopstationen och sen kom Lions och hämtade det dom ville ha. Vi (Yvonne  o jag) åkte hemåt och idag är allt färdigstädat av bror och svägerska. Känns väldigt skönt. En epok är ur tiden, en mamma som aldrig kommer igen.....
Tisdagen blev också en tung dag för sonen och hans barn. Marias urna gravsattes intill hennes mamma i Luleå, dessutom var det Marias födelsedag..tänk vad livet ändå är grymt, Maria skulle ha fyllt endast 45 år, mamma blev ju nästan 98. Hon ville dansa på sin födelsedag, men det får hon göra med pappa nu..
Idag onsdag har jag, skratta inte nu, kokat en ny omgång kråkbärsgelé och den blev perfekt!!! Skam den som ger sej, ni vet 11:e budet är alltid gångbart!
Sen blev det väl ca 10 liter ärtsoppa, ska ha en lunchbjudning imorgon.
Men nu är det natt så jag säger godnatt till er alla nära och kära.
Viveka

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Inga kommentarer - bara hjärta, hjärta, hjärta. Tänker på dig och de dina. Stor kram från B-M

2011-09-08 @ 00:25:02
Postat av: marg

Hej vännen! Nu är det en annan dag, som jag hoppas har varit bättre. Ärtsoppan är mycket smakrik, måste bara gå och köpa lite punsch, he,he ....

Grytan återbördas imorgon. Stor kram till dig!

marg

2011-09-08 @ 21:00:03
Postat av: Marléne, Ulf & Miilo

Vi skickar lite soliga kramar till dig <3

2011-09-09 @ 11:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0