Torsdag 6 okt

Gårdagen: Fick besök av min favvo-Ulla, vi fikade och sen hade jag tänkt mej ut på en låååång promenad, men då ringde dom från JetPak att dom var på väg med sängarna som jag köpt dagen innan. Så jag stannade  hemma och inväntade bärarna. Men hallå, det var bara EN kille, liten men naggande.......nä men han bar ensam upp alla 8 kollin,och underredena som vägde multum!! Vilken kille, stark som en björn, han vilade inte ens mellan våningarna. Jag var/är imponerad och dessutom var han glad och trvlig! Såna gillar jag! Trycker på GILLA! Sen kom jag ut på en lpromenaden och det var jätteskönt. Men det var ganska så jobbigt till slut och då fanns min bästa Klara på Gibba och då skjutsade hon hem sin gamla trötta mormor.

På kvällen  monterade vi  ihop "sängalltet" och sen var det bara att krypa ner och höja eller sänka hur man ville. Jag ska säja det, jag har sovit som en prinsessa, dock inte som hon med ärtan. men innan vi somnade firade vi med lite bubbel.....
.....sovit gott har jag. I morse kom Ulla, min sköterska, och tog dom vanliga proverna , bytte kassett och la om bandaget, sen gick Marg och jag på en härlig stavgång innan regnet vräkte ner. När vi kom hem så "vräkte" vi i oss te och mackor, gott gott gott! Tack Marg! Besiktat husbilen och det var inga fel, skönt.
Nu ikväll har jag kokat palt,  I regel brukar vi vara 12-14 pers, men idag var det "bara" Lars och Åsa.
Hoppas att vi blir av med  sängdynorna Dux 2002 i absolut nyskick samt en latex bäddmadrass, Lectus, även den i nyskick.
Nu ska jag isäng INNAN midnatt, det brukar vara det svåraste för min del.
Godnatt alla nära och kära, en ny spännande dag i morgon!
Överstinnan

Kommentarer
Postat av: marg

Det ser ju ganska skönt och lite sne ut, he he. Nu ska jag också gå i säng, men utan bubbel, våra sängar är invigda för länge sen. God natt min vän sov gott!

2011-10-06 @ 23:29:30
Postat av: Marléne

Sååå skönt du syns ha det i sängen, bubbel och allt :) Kul att höra att det fortfarande finns service i möbelbranschen.

Det är ju kanon att du fick din nya säng nu, när snön börjar sitt intrång. DÅ kan du ligga där och läsa och dricka bubbel fram till vårkanten ;D

Sköt om dig

Stor kram från Spanien

2011-10-07 @ 11:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0