Tisdag 25 okt

Förut var man minsann gladast denna dag....den 25:e...löningsdag, men nu får man sin ynka pension den 19:e och då är det svårt att vara lycklig för räkningarna ska ju betalas den 30:e och  jag tänker inte betala dom tidigare!!
Igår på fm var jag till Mona G på fm- kaffe. Fick ett gammalt syskrin, ett som man drar ut på kortsidorna, i björk, jättefint. Jag blev förvånad och glad. nu ska jag röja bland mina "rullar" och nålar.
Efter jag hade skrivit i söndags då först kom jag ihåg att vi skulle på bio! Nåja den gick ju igår så då for vi dit. Det var "Svensson, i lust och nöd" en smårolig film, man fick skratta och det behöver man verkligen varje dag.
Träffade många bekanta som kommenterade hur frisk jag såg ut.....en stund senare hade jag sån smmärta i hö lungan och i ryggen så det var ytterst nära att vi åkt in. Det var den hemska upplevelsen förra gången som gjorde att jag vägrade. Har legat hela dagen, inte orkat med nånting. Jouren har varit här och ökat dosen från 0,4 till 0,5 och allt blev rejält bedövat fast på "fel" sida. Måste höra av mej till Roger i morgon om det inte gått över.....(Tron kan försätta berg..!)
Nedan kommer fina höstbilder....
från köksfönstret......
Viv fotar kyrkan i Vuollerim
Nu ska jag titta på TV med maken sen är det sängen....jag lovar....../Viv

Kommentarer
Postat av: Marg

Hej min vän!

Tråkigt att du har så ont.Hoppas på en bättre dag imorgon.

Kram och god natt

marg

2011-10-25 @ 23:26:44
Postat av: Carin Hessmo

Håller med dig om att man inte jublar direkt när man får pensionsbidraget. Fast jag tycker det är trevligt att få "lön" redan den 18 i månaden. Jag betalar mina räkningar redan den 21 för då har jag full kontroll på pengarna som blivit över. Lite avundsjuk blir jag på dig som fick ett syskrin. Det skulle jag behöva ett också, mitt håller på att falla ihop. Nu ska jag städa, så roligt ska jag ha det. Men när det är gjort så känns det så bra. Idag blir det abborre till middag, så det så. Hoppas du blir av med det onda och inte behöver in på lassa.

Kramar

2011-10-26 @ 10:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0