Måndag 10 okt, Grattis på namnsdagen Harry!

Ingen ide att försöka förklara varför man är uppe mitt i natten, inte bara en utan nästan ALLA nätter hittar jag på en massa saker, allt från  att torka golven till att med en tandpetare  "städa" små skrymslen i tvättmaskinen, runt varje platta,skura blomkrukor mm mm  i all oändlighet.....å ändå har  man nya härliga sängar..!
Idag var det  dom tre damerna, Karin, Marg och jag  som drog iväg till Älvsbyn. Denna härliga by! För att inte tala om Helenas! Man hittar alltid nåt där, trevlig personal, det är så roligt att glana på allt man inte behöver. Det blev  "bara" en röd liten bomullströja för min del, men........vi var ju två till!!
Roligt hade vi iallafall. Käkade  bakpotatis med räkor på gamla Konrads, heter Centrum nu.
Väl hemkommen så kom fam Gustavsson och hämtade dom gamla sängarna. Skönt att bli av med dom.
Men nu kära vänner ska jag förflytta mej till sovrummet och läsa ur min tragiska bok "Varför gråter inte Emma?"
Den är skriven av mamman till barnen Max och Saga som blev ihjälslagna av en galen tyska i Arboga.
men nu gäller det att vara utvilad för kl 10 imorgon ska jag leverera em massa kläder till Veckans Allehanda. Det ska bli skönt att bli av med dom också.
Godnatt och dröm vackra drömmar, det blir man frisk av!
VIVEKA

Kommentarer
Postat av: mie

God morgon Viveka. Jag har haft en skön dröm, drömde att Oregano hade utökat sin meny med bakverk, goda bakelser, börjar man bli gammal som drömmer om gosaker, när det kan finnas så mycket annat man kan drömma om, ha ha. Kram Mie

2011-10-11 @ 07:27:48
Postat av: Bitty

Hej! Friskus, det är så roligt att läsa din blogg, man får hopp om framtiden, din posivitet och tro på framtiden kommer att ge dig många år till här på jorden!Nästa gång ni kommer till Älvsbyn skulle jag kunna bjuda på nåt. Idag skall jag pröva göra Salmings svamppizza att knapra på till fotbollen.

Ha det nu jättebra! Kramar från Bitty.

2011-10-11 @ 10:53:45
Postat av: Kina och Alf

Hej Viveka! Vi vill bara rapportera att 2 tredjedelar av Norrbottens Guld har anlänt. Nu blir det snart löjromsfrossa. Man blir glad. Mest glad blir man förstås av att läsa om ditt tempo i tillvaron. Du är ju i farten dygnet om. Det är Rock a´round the Clock för hela slanten. Livet är till för att levas! Stora kramar...

2011-10-11 @ 21:57:58
Postat av: Marléne

Åh kom direkt att tänka på denna stackars Emma, när jag såg att du skrivit om den. Minns henne så väl... Jag bara måste läsa den boken också, men det lär väl behövas massor med näsdukar...

Kram kram till dig :)

2011-10-12 @ 20:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0