Söndag natt/måndag morgon 7/8 aug

Nu har vi diskat efter   Åsa och Lars med barn och deras respektive  som varit här ikväll och det tog flera timmar trots att det bara var halva familjen som var här. Men alla åt och tycktes njuta av anrättningen.
Nästa gång blir det Ante med familj som kommer. När man blir för många så hinner man inte prata med alla.

Har pratat med min bror som så olyckligt hamnade på Pite Älvdal Sjukhus igår, det fanns ingen plats i S-byn (!) Han har drabbats av urinvägsinfektion och det är ju lätt att få det på sommaren. Nu håller jag mina tummar att han, liksom jag  lever efter 11:e budordet och snart hoppar ur sängen.
Ungefär samtidigt fick X-maken åka in med ambulans, men han hamnade i Sunderbyn. Har pratat med båda och dom är vid gott mod.
Återgår till kvällen, först åt vi ett bröd med matjesröra, sen renkalvsadel tillagad i lergryta, med murkel-, kantarell-och viltsås med varma grönsaker (vita och oranga). Till sist rabarberpaj med glass och grädde.
Maten tog slut och då måste man ju vara nöjd.
En del kom med bil och andra på rollerblades. Vi var tvungna att följa med Isak och Felicia ner för att se när dom drog iväg med  sina "rullskor" och diverse packning. Underbart fina ungdomar.
Nu ska mormor sova
Godnatt alla mina nära och kära
Viveka

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Den där tre-rättersmåltiden skulle man fått smaka på!!!! Nu har jag skjutsat Vivi till Centralen tidigt, tidigt. Första arbetsdagen för henne efter semestern.Nu ska jag bläddra i DN och somna om. Kramar

2011-08-08 @ 06:37:55
Postat av: Carin Hessmo

Men Viveka, du börjar bli som ett matlagningsprogram. Gång efter annan beskriver du vad ni äter och lagar till. Hädanefter får man se till att man har ätit innan man sätter sig och läser din blogg. Vem behöver Tinas mat eller Vad blir det för mat? Det är ju bara att läsa i din blogg så får man alla tips man behöver. Fortsätt ha det bra.

2011-08-08 @ 09:55:57
Postat av: mie

Kommer ihåg alla dina goda maträtter, du var en mästerkock och förmodar att du fortfarande är det. Nu ska jag fortsätta läsa vidare. Kramar från Mie

2011-08-08 @ 17:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0