Söndag 28 aug

Hej hej!  Jag är så lat på att skriva nu men jag kan berätta att i torsdags åkte jag och Åsa på shoppingresa till Älvsbyn. Snacka om att vi fyndade!! På Helenas var det halva priset på ordinarie och sen halva reapriset. Helt underbart så ska det vara när det är rea. Jag gillar verkligen att shoppa i Ä-byn. Man hinner gå runt, runt, runt......
Fick tag på kläder och skor till mamma , hon måste ju vara fin när hon fyller år den 21 sept.
Vad sägs om tre par perfekta byxor som kostat mellan 450 och 550 kr för tot 300 kr? Det var kul. Vi åt och fikade på Centrum, tyvärr var palten slut.
Fredag började skördemarknaden, den absolut bästa marknaden som hålls i Boden. Det finns ALLT, utom krimskrams. Min svägerska Irene var en av utställarna och hon placerade jag här för övernattning. Vi åt middag på kvällen tillsammans med Marg, mycket trevligt men fru Isaksson var ganska trött.
Lördag, en stund på marknaden igen och sen for vi till min "gamla" svägerska GunMarie, hon fyllde år (fred).
Ingen rast ingen ro! Mot nya djärva mål: Carina & Pucken på Bergnäset. Träffade T grimståhl med fru, mycket trevligt! Och då hade jag tre damer som sov över här (synd att jag inte var hemma, det är alltid roligt med tjejträffar.
Vi åt så gott och kom inte isäng (husbilen) förrän vid 2. Tusen tusen tack kära vänmner!
Det var fantastiskt varmt, 17 grader, mitt i natten.
Efter en god och lång frukost tackade vi för oss och begav oss hemåt. Men vi åkte S sidan och for mot Mockis och Centralvägen för att hitta kråkbär, men inte! När vi trodde det var lönlöst så dök dom bara upp......både lingon, blåbär och kråkbär! Så det blev ca 4 liter och det ska bli mer i morgon. Synd nog så ramlade jag på en stenjä.... och slog upp benet på tre ställen som blöder och gör ganska ont. Men ont ska med ont fördrivas!
Ante har varit har på middag, ett hopskrap av  tinad frysmat, det var gott. Nu är man duschad och klar att äntra sängen.
Sov gott alla nära och kära
Ska lägga in lite bilder i morgon, orkar inte i kväll!

Kommentarer
Postat av: Carina

Tack själv vännen för en jätte-trevlig kväll.

Tiden gick så himla fort :)

Ser fram emot lite bilder på mailen. Kram fr oss & på återseende snart !

2011-08-29 @ 16:23:07
Postat av: Marléne

Ja, inte ligger du på latsidan i allafall. Att läsa din blogg blir man ju alldeles svettig av ;D Du hinner ju hur mycket som helst på dagarna. Jag är lyrisk efter en långpromenad vid havet i solnedgång, så vackert att man nästan skulle kunna gråta. Stor kram till dig :)

2011-08-30 @ 23:32:21
Postat av: Kina och Alf

Hej vännen! Du är då i farten mer än dom flesta. Om ett par timmar far jag (Alf)med tåg ner på vår årliga FN-träff i Blekinge och kommer hem tisdag kväll. Jag far inte gärna från Kina, men nu har hon uppbackning här hemma med Vivi, vänner och snälla grannar. Så det klarar sig säkert. Hoppas att du kan dyka upp snart här nere. Stora kramar från oss i Hammarbyhöjden!!

2011-08-31 @ 09:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0