Lördag 13 aug.

Idag skulle min syster ha fyllt 72 år men tyvärr  måste hon lämna oss alla den 17 juni 1982. Tänk, man slutar aldrig att tänka på henne...
Nu till nåt roligare. I torsdags for vi till Ljuså med Bitte & Nisse. Vi bodde i Dagny, praktiskt.
På kvällen fiskade vi abborre, (jag fick inte en enda!) och sen grillade vi och slutligen spelade vi "Så det kan låta" ett spel som inte alla tycker om..men det blev många glada skratt, tack o lov, för det behövde jag verkligen.
Igår efter frukost så blev det mer fiske å då jäklar fick jag fisk! Nisses tur att bli utan. Bitte fick stoooora fiskar och när jag skar upp en av dom låg det ett stort gult gummidrag i magen, helt oskadd. Vi får se om det är Viggo, Fridas son, som äger det!
Har varit till Höslaget i Avan idag med Karin och vi har ätit halstrad strömming, dagens höjdpunkt.Här skulle mina kära vänner Kina & Alf ha varit (Ni ska veta att jag tänkte på er)
Lite shopping för kroppen bara.
Ikväll blir det surströmmingsfest, det är en golftävling som kallas O-touren, det betyder att dom som spelar sämst vinner. Det blir alltså prisutdelning och mat. Jag har varit med ifrån början och kan inte vara med nåt mer, det känns verkligen inte roligt. Men mina golfkompisar vill att jag ska komma till festen iallafall.
I morgon ska jag tvätta min lilla maräng, den har lite prickar på sej.
Ha en trevlig lördag!
/Viveka

Kommentarer
Postat av: Lotta B

Uppskattar att du var med på middagen igår. Tack för snaps och prat och sång.

2011-08-14 @ 11:07:50
Postat av: Siv

Hej min vän!! Hemma vid 13-tiden igår va kul att läsa att du gjort en massa de veckor jag varit borta..

Jobbar må ti sen åker jag ju till Östersund men vi kan

väl höras när jag kommer hem... Kram från ett varmt Älvsbyn// Siv

2011-08-14 @ 18:00:44
Postat av: marg

Hej Gullvivan! Tack för idag det var roligt! tänk att benen (mina alltså) ville lägga av. Brödrosten har redan trätt i tjänst och det gick bra. Imorgon är det dammsugarens tur.

God natt min vän och sov gott!

Kram marg

2011-08-15 @ 23:16:25
Postat av: Kina och Alf

Javisst skulle vi varit med! När den halstrade strömmingen intogs. Snällt att du i alla fall tänkte på oss. Vi är fortfarande i lotten och njuter oavbrutet. Fint att din maräng blir tvättad så att hon glänser. Våran lilla Skrålla skulle också behöva en omgång. Varför just namnet Skrållan? Jo, liten, söt och pigg.We hears! Tusen kramar

2011-08-16 @ 06:59:13
Postat av: Marléne

Hej ! Så trevligt ni syns ha :)

Jo, lilla mamma slutar man inte tänka på.... det får gå hur många år det vill, men hon finns alltid med oss.

Vi är i vinparadiset-moseldalen, här är varmt och skönt och vi sitter ute under vinrankorna och kollar mailen, efter en god middag och lite vin. Stor kram till dig :)

2011-08-16 @ 20:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0