Björkliden söndag 7 mars

Nu har jag installerat mej i stuga nr 50 i Björkliden.  Här finns både bastu och diskmaskin, det är annat än när  barnen och jag for hit på 70-80-talet. Här ska jag nu bo i nästan 2 veckor. Jag har ju bott på hotellet 2 nätter, men usch vad smutsigt och o-städat rummet var.  En Lokaflaska låg under sängen när jag checkade in och den låg fortfarande kvar trots att dom "städade" i lördags. Mycket slarvigt!.
Ett plus var restaurangens supersnygga tallrikar, men maten svindyr. Tänk vilka arbetskompisar man har, en av dom, kallad Nyken, köpte 4 tallrikar åt mej i prsent!, Jag blev fullkomligt paff. Så nu har jag 4 snygga tallrikar här och ingen god mat att lägga på dom!!!
Men vi åt buffé igår på samma ställe, 325:- pp för buffé, det är hutlöst!! Plockmat för det priset, nu blir  det soppa till middag, varje dag.
Nu är jag trött, fjälluften suger...
I morgon väntar ett mastodonjobb.

Fjälliga hälsningar.
Viveka


 Mina nya tallrikar

Kommentarer
Postat av: Anders

Bra, att du håller dig i restaurangen! Stanna där.

Väderleksrapporten är onådig. Är det storm eller orkan? Och en del snö gissar jag. Är inte Bodensia lika bra?

Kram!

Anders

2010-03-07 @ 19:13:18
Postat av: marg

Hej, vilka tjusiga tallrikar! Här är det plussgrader ikväll. Jag har varit ute och gått med stavar idag. Äntligen!!:D Hoppas du mår bra! Ha det nu och sov gott kära vän. Kram

marg :)

2010-03-07 @ 21:33:20
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Gunilla

Hej Fjällbruden!

Åjag som trodde att du var på jobb å inte

inköpsrunda!!!

Nåväl,jag förvånas inte.Det är bra man ska hålla sig framme.

Jag förstår att du trivs där uppe,trots väder.

Se nu till att jobba "lagom".

Kram Gunilla

2010-03-08 @ 09:16:23
Postat av: Karin

Guddag fjällan! Ja,igår fick du nog hålla i dig i handväskan för att inte blåsa bort....för du har väl med dig Pradan??? Nu får du göra nån riktigt god pulversoppa och servera i de snygga tallrikarna och tänka på Gammelstads matservering...Nu håller vi tummarna för att det ska lysa god fjällsol på på dig och att du kan få njuta när allt är på plats.

Kram x2/Karin

2010-03-09 @ 08:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0