Söndag 6 juni

Man kan intre tro att det är juni månad eftersom det är så kallt så kallt. Var ner till Kvarnängen igår för att titta på studenterna som visade upp sej i sina fina klänningar och frisyrer, men herre gud vad dom fick frysa stackarna. Jag fick då vända tillbaka in och ta på långkalsonger och extra tjock tröja. Och lika kallt är det idag.
Var till Kerstin & Kjell på middag igårkväll, allt var gott och trevligt trots att jag sov mest hela tiden. Kom hemvid ½12, somnade, vaknade ett par timmar senare, magen i uppror. Tur att maken städade upp efter mej, gulle han!
Tittar på trastungarna, dom är sex stycken. Jag har bara sett fem innan. Det är så trångt i boet, fattar inte hur dom ska rymmas efter en vecka till. Är rädd att dom slår ihjäl sej när dom ska hoppa ur.
Nu  ska jag göra en rabarberpaj, blev lite sugen på det.
Räknar med att åka till jobbet imorgon, det ser inte så lovande ut med biverkningarna men det är säkert bättre i morgon. Ska försöka stå ut ett par veckor till, hoppas och tror att  37,5 gör bättre verkan än 25 mg.
Glad sommar på er alla bloggläsare!
Överstinnan.

PS. Inga problem att gå i mina 72 trappsteg nu!

Kommentarer
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Hej på dig överstinnan! Jo kyligt är det men ganska bra arbetsväder. Man behöver inte svettas. Håller på med mina rabatter och fixar o gräver. Vi får hoppas att vädret vänder efter denna vecka så vi kan plantera sommarblommor. Det ser lite kargt ut än så länge. Bara häggen och pärlhyacinterna som blommar här i polartrakterna. Kramen från gammelAnnaLisa

2010-06-06 @ 15:29:34
Postat av: marg

Hej Viveka!

Letade efter dig på Kvarnängen men det lyckades inte. Träffade i alla fall Calle med dam och Walter med dam. tjusiga var dom allihop. Men jag frös som en hund trots tröja och jacka. Lindade in mig i filter hemma men frös ända tills jag gick och la mig. Tråkigt att du mådde så illa.Ha det så bra och god natt och sov gott, vi hörs

Stor kram marg

2010-06-06 @ 21:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0