Söndag 24 maj

Hej på er alla goda, glada vänner!

Sov verkligen ut i natt efter den  roliga 50-årsfesten Jag som brukar släcka och stänga efter alla fester åkte alltså hem kl 22.30. Men det kommer nya fester hoppas jag!
Jag var nog ganska sliten  har jag förstått,  krattade ju bara lite i slänten när vi hade våran samling. Man har nog blivit lite klen, det är ovanligt för mej att bara stå och titta. Vi hade i allafall en trevlig sammankomst, bastugänget. men vi har väl inte riktigt  bestämt oss för ett bra namn ännu , tack alla ni för dom roliga namnförslagen, det lär nog höras vad det blev. till slut.
Dagen har varit bra, har bara småpysslat lite inomhus, men en liten promenad blev det allt. Vi var till Torpgärdan och köpte lite bodenhonung av Tage Jacobson, tips av herr Grahn i Piteå.  Sen hade vi  klädbytarparty här, 5 tjejkompisar kom och vi blandade och gav, resten går till Röda Korset.  Klok-Viveka tyckte att det  var en bra idé och vi kommer att göra om det framöver. Jag fyndade en del!
Vi fick dessutom en trevlig fikastund med våfflor, hallon och grädde, gottigott!
Nu är det kväller och jag har tänkt jobba i morgon. Hoppas att jag är pigg, då blir jag där HELA dagen, annars blir det hel dag på tisdag i stället. Skönt att jag får välja. Jag har  ju det bästa jobb man kan tänka sej. Nu räknar jag dagarna till jag ska till Umeå. egentligen är det ju inget  att längta till, men jag vill ju ha det här påbörjat och helst överstökat fast det tar 8 veckor.....
Olika falla ödets lotter, så brukar min mamma säja.
Nu ska vi titta på Tv en stund innan sängen kallar..
Sov gott allihop!
Viveka&VB


Kommentarer
Postat av: marg

Hej,

Vi har precis kommit hem från Felicias födelsedagskalas, fyra år, vad tiden går! Hon har sovit över till idag, och det var roligt.

Är ganska trött och sängen lockar, men inte riktigt än. Ska förbereda för imorgon, har lektioner hela veckan. Det är också roligt, ska jobba hela juni men är ledig hela juli, det blir skönt.

Ha det så bra, sov skönt, god natt

kram marg

2009-05-24 @ 21:21:11
Postat av: Kärran

Godmorgon! Ja nu har vi festat igen i flera dagar i sträck! du och jag var ju piggast på uppvärmningsfesten hos oss! ( som vanligt) Men igår kväll small jag av ganska tidigt!

Åh vad vi har trevligt tillsammans! Det blir alltid en massa skratt och bus när gänget är tillsammans.

Tänk att Kicki skall med på FRC jättekul!

Ha en bra dag idag och tack för kläder och våfflor!

Kärran

2009-05-25 @ 07:31:59
Postat av: Sickan

Goförmiddag!

Tack för igår! Tänk att man kan fynda kläder på "hemma-hos-träff" och dessutom förplägas med goda våfflor...Kul ide som gav mersmak! Ja, nu bör det busiga gänget vila efter alla partajen i helgen...

Kram x 2 Sickan

2009-05-25 @ 10:10:43
Postat av: elin

hejsan söta farmor !

vad skönt att höra att du får sova på natten.

jag har nyss ätit din ärtsoppa, den är sjukt god skulle kunna leva på den. men fisksoppan är bättre ;-) hihi ! puss och kram från mig (:

2009-05-25 @ 18:06:37
URL: http://elinandersssson.blogg.se/
Postat av: Vinsalisa

Tack för igår!!!! Klädbytartajm var toppen och roligast tyckte nog Alma att det var.... Vi syns imorgon. Natti, natti.

2009-05-25 @ 19:18:00
Postat av: Gunilla

Hej Viveka!

Ja, du håller ångan oppe, som alltid full av energi.

Härligt.

Själv höll jag ett högt empo i a A-näs.Allt från plintar på tomten, begravning samt Palles födelsedagsfirande.

Vi hade ett sagolikt väder med strålande sol.

Åker till Wien på torsdag å där får vi inte lika fint väder enl. prognos.

Jag ser framemot onsdag när jag får se dej!

Hej å kram så länge från Gunilla



2009-05-25 @ 19:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0