Åter till "Huset" 4 maj

Ja då var man tillbaka till  Sunderbyn. Det kändes inget vidare efter en sån härlig helg, för här får man väl inget glas rött till middan?
Vi var här redan kl 8 i morse, maken och jag. Ronden kom 9 och i och med den fick jag veta att jag skulle på röntgen idag
samt att smärtläkaren skulle besöka mej. Hör och häpna allt detta är genomfört!  Mest troligt blir det ett  besök i Umeå nästa vecka.
Riddarn kom på ett välkommet besök, han hade stukat tummen, så han hade varit på röntgen.
Jag åt en odefinierbar lunch, vet ej vad det var, färgen var gulbeige+ brunbeige, konsistensen var exakt lika på dom båda.
Jag var en lydig flicka och åt upp! Sen åkte joggingskorna på och det blev en halvtimmes promenad runt  Europas modernaste.....ja ni vet......fint väder i alla fall.
Jaa jag har ätit middag också, det  var ris och nåt som var ljusare än det på lunchen, det var liksom lite klargula bitar i.
Men som sagt, inget rött!
Mitt enda stygn (dränaget) är nu borttaget och det övriga omlagt och klart. EDn som f.ö. heter Margareta, i min mun Maggan, pytsar nu ut 6 ml/timme istf 8. Vi får väl se om det är nog, hoppas det för jag vill ha bort  slangen,
men Slangen på jobbet vill jag  absolut ha kvar! Ja han  kallas så, Stefan Larsson!
Jag längtar tillbaka till jobbet, Aivo, Palasso, Tellus,  FS+,  FM Pub och allt det andra!
Mats och Monica har hälsat på i kväll, alltid lika trevligt. Vi fick en rolig pratstund. 
och jag en massa chilichoklad  och Ste, nu har jag 6 korsordstidningar!
Jag ska träna så ingen spöar mej i fortsättningen!
Nu väntar jag bara på gonattpussen av maken, han är på väg hit!

På återhörande säger Viv och Vita Blixten


Kommentarer
Postat av: Vinsalisa

Oidentifierbar mat, usch! ...och efter en myshelg hemma så känns det väl ännu värre. Joggingskor och promenad, sköönt! Själv har jag varit hemma med en sjuk Alma idag, men hon slappade i soffan och jag jobbade i "gymet" = trädgården. Nu är släpet fullt igen...nästa år tror jag det blir en container.

Njut av gonatt pussen och sussa söt!

/Kramix

2009-05-04 @ 20:42:12
Postat av: Marléne

Go kväll moster !

Det låter som att du behöver en egen kock :) den där sörjan lät inte gott.

Hoppas att du nu får sova gott ialla fall.

Kram kram

2009-05-04 @ 21:21:30
Postat av: Siw

Än en gång, tusen tack för en jättetrevlig helg. Det gladde oss, att du var så oväntat pigg. God mat och mysig samvaro bjöd ni på både du och Rolf.Ja, timmen blev ju sen, så igår när vi kom hem stöp vi i säng ännu tidigare än vanligt.Och idag har det varit fullt upp på jobbet.Dagens roligaste: fick sms från Peter som berättade att Frida, på eget bevåg, sagt på dagis att hon ska inte komma på fredag, för då ska hon vara hos farmor! Det värmer. . . Önskar dig en riktigt god natt. Hoppas smärtlindringen räcker till. Kram kramLeif hälsar oxå



Härligt att höra ang Umeå. Du är en riktig stridis, tack o lov. Hurra!

2009-05-04 @ 22:39:25
Postat av: marg

Hej,jag känner igen maten, allt smakar lika, ledsamt.

Idag är jag jätteglad jag kunde cykla på motionscykeln hurra!!!

Så snart ska jag ut på riktigt, och då får stan akta sig.

Har jobbat idag och vi hade många texter så vi nästan glömde det viktigste att fika, men vi hann innan lektionerna var slut.

Har just gympat för sista gången för idag och nu väntar sängen.

God natt sov så gott, kramar marg

2009-05-04 @ 23:02:16
Postat av: Eva

Hej!Vilken härlig helg du verkar ha haft där hemma!skönt att slippa sjukhuset ett par dar. Vi håller på att rensa ut lite skräp som vi har samlat på oss genom åren, och det är inte lite (med tanke på att man tillhör hamstersläktet)Det blir nog en repris på det här!Idag ska jag äta lunch på stan med en arbetskompis, men var? vårdpersonal springer inte så ofta på lunchrestauranger.Det kanske blir ett besök på Hanssons, och lite spring i affärer. I morgon sticker vi till Belek o spelar golf, önskar att vi kunde ta dej med, men det blir nästa gång! om några veckor gräver dom upp ett dike på tomten, fjärrvärmen ska in, så jag struntar nog i att tvätta några fönster ( annars böjar ju dom ju se för...liga ut nu)Hoppas att det funkar nu med Maggan så att ni kan säga upp eran bekantskap, även om hon har varit en bra vän så är det härligt att slippa henne. Humöret har du kvar, det märker jag...både det glada och det ilskna, det är härligt då kanske trycket blir bättre också..hi hi Du är då för härlig!!Många goa kramar från Eva ( ge en åt Rolf från mej)

2009-05-05 @ 09:33:47
Postat av: Karin

Gomidda Fru Andersson !

Hoppas det var trevligare färger på dagens måltider..

Du verkar ha fått fart på åtgärderna på Sunderbyn.Maggan verkar sköta sig, men säg snart upp bekantskapen med henne=)=). Choklad är ju bra för oss qvinns så det kan du knapra på med jämna mellanrum. Idag ska vi göra slut med BEAB då Skelleftekraft har mycket bättre priser.....

Ha det ! Kram, kram / Karin

2009-05-05 @ 16:48:41
Postat av: Granen

Hej vännen, ville bara titta till dig lite och då hittade jag allt du skrivit sedan Valborg. Kom hem, så gör vi det igen! Annars, midsommar nästa högtid? Nej, Pingst i alla fall, o då ska ni få träffa di gamle ju. Dixan tyckte just hon hörde er och ligger med nosen mot ytterdörren o sniffar förväntansfull, den som väntar på något gott...väntar alltid för länge! Upp&ner (en sån där kram)/T

2009-05-05 @ 18:56:26
Postat av: Alf och Kina

Hejsan svejsan igen. Det var ett tag sedan jag skrev till Dig. Vårbruket har satt igång här i lotten. Fru Söder (vi kallar henne så) har bara önskan att få komma sig dit. Vi hämtar henne direkt vi varit på lunch och sedan är vi med henne hela em. Det var lättare förut när vi kunde lämna henne några timmar, men nu måste hon ha passning hela tiden. Det är inte så lätt att bli gammal och dessutom ha alzheimers.

Men vilken tråkig mat du får där borta. Blä. Hoppas du snart är hemma igen så du får ta igen skadan.

Ikväll är Alf på ett trädgårdsmöte hos grannen, Vivi är på firmafest och själv har jag tvättstuga.

Det var roligt att höra att Siv och Leif har varit på besök hälsa henne från mig.

Vi hörs snart igen hälsa gubben / Kina

2009-05-05 @ 21:27:22
Postat av: Lars Grönlund

Hej Viveka!

Visst saknar jag dig på jobbet. Men det viktiga nu är att du kryar på dig. Hörde av Riddarn att du tagit stygnen, det måste kännas skönt.

Jag och WG ska till Härnösand imorgon och på fredag åker jag till Barcelona på F1 med grabbarna sedan till Madrid.

Anita hälsar så mycket till dig.

Kämpa på!

Kramar från oss

P.s Visst skulle vår nya soffa komma v.18, den har inte kommit ännu. d.s

2009-05-05 @ 22:20:09
Postat av: Lars Grönlund

Hej Viveka!

Saknar dig på jobbet, du behövs bland oss. I morgon åker jag och GW till Härnösand. På fredag bär det av till Barcelona på F1 med grabbarna. Därefter Madrid. Förstår om du har det tufft men du är en riktig kämpe som tur är.

Anita hälsar så mycket till dig.

(Förresten visst skulle soffan komma v.18?)

Kämpa på!

Kramar från oss.

2009-05-05 @ 22:32:11
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: Lars Grönlund

Hej .

Saknar dig på jobbet, du behövs bland oss. I morgon åker jag och WG till Härnösand, på fredag bär det av till Barcelona på F1 med grabbarna. Förstår att du går igenom en tuff match, det är dock tur att du är en riktig kämpe.

Anita hälsar så mycket till dig.

Kramar från oss!

P.s Visst skulle soffan komma v.18? d.s

2009-05-05 @ 22:47:43
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: marg

Hej, hej igen,

nästan 23.00 och jag ska upp före 6.00 ska ju träffa sjukgymnasten kl.8 och måste ha gympad innan.

Usch, jag har blivit så morgontrött, eller så har jag alltid varit det och förträngt det, vet inte.

Det ska bli kul att ses imorgon.

Ha det så bra sov gott och smärtfritt



god natt marg

2009-05-05 @ 22:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0