Tisdag 25 aug --lön??

Lön? Ja inte blir det mycket av den varan när man är sjukskriven och dessutom när det dras för karensdagar som dom redan har tagit i mars. Konstigt i all ära. Men det är ju småsaker i detta läge. Jag har, i mitt nya liv, varit  till Luleå och lämnat Blåklockan på service och lite annat småpyssel så jag fick låna en liten grå råtta, en I10, med tom tank. Åkte ut till jobbet och kramades i massor. Det känns underligt på nåt sätt, man har lite svårt att fatta att man kanske får leva i alla fall.  Har tagit en lång skön promenad runt broarna och lyssnat på min bok.
Igårkväll var vi mest tysta och fundersamma, men vi tog lite rött och badade bastu och sen sov vi väldigt gott.
Inga problem med att gå upp tidigt.
Jag önskar att alla som varit och är i min situation får chansen att uppleva den lättnad man känner när man får ett sånt positivt besked som jag fick igår....man bara gråter när vännerna ringer och när jag läser alla härliga kommentarer i  min blogg.
I morgon ska  jag till Luleå igen, hoppas på att få tillbaka min bil. sen kör jag till jobbet igen, jag ska börja 50% fr o m idag tror jag, har redan pratat med försäkringskassan.............
Jag har även minskat mitt morfinintag, låter väl positivt, eller?
nu väntar sängen!
Kram & hej!
Överstinnan

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

ÅÅÅH, vad glad jag blir! Kollade din blogg idag tisdag, men läste naturligtvis gårdagens inlägg oxå. Ofattbart att du ska till jobbet - stor lycka till dej o måtte allt gå vägen - och att du orkar - ta det nu stilla (vet ju att du är en energisk person ;) ) Jag gör våååågen! Stor stor kram från B-M

2009-08-25 @ 22:48:27
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va synd att vi inte hann träffas innan jag åker..

Ha det så bra vi hörs när jag kommer hem

// Kram Siv

2009-08-26 @ 19:24:34
Postat av: Karin

Hej, hej!Det är så roligt att höra att du är på G nu och att du börjar få tillbaka ditt "gamla" jag ,busa , ha kul och motionera....Vi runt omkring dig längtar ju efter den "vanliga" Vickan och redan nu hör jag att du börjat med omsorgen för "Grabbarna på Fagerhult" med påfyllnad av godisförråd på jobbet osv....Du är bara för härlig!!!!

Kram, kram/Karin

2009-08-26 @ 22:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0