Måndag och tisdag, 17-18 aug

Se här nu börjar man  rationalisera, två dagar på en gång.
Det blev en ganska stressig dag igår. var till VC och kollade lite prover och mina svullna ögon. Det är ödem  och även det är en biverkning av Sutent.
Åkte upp till Vuollerim och städade hennes kök och hon var på ett strålande humör, alltså solsken!
Åkte sen till Kronidan, fick jättegod köttsoppa och måndagsvin. Vi badade bastu och och pratade innan ögonen föll igen.
Upp i morse och efter frukost åkte jag till mamma igen, solsken igen, städade badrummet och mamma skulle då vila en stund. Men  kära nån vilken åska det var när hon vaknade igen!!
Det är helt otroligt hur hennes humör kan växla så.  Men efter en halvtimma va det solsken igen. Ja jag städade färdigt och åt sen middag med henne så allt var idel ädel glädje när jag lämnade henne. 
I kväll har vi ätit rökt aborre, tack Ante och Elin, med färsk mandel till. Supergott!
Nu ska jag duscha och sen väntar den sköna egna sängen!
Godnat, godnatt!
Överstinnan

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Du är fantastisk som i ditt tillstånd fixar allt hos din mamma - att du orkar! Min mamma fyller 86 på torsdag och då far jag ner till henne och följer med henne på vårdcentralen för en massa provtagningar - typiskt att sånt ska ske på hennes födelsedag. Hon är för övrigt pigg, men hör som "en kratta" så därför följer jag med henne. Hon ska opereras om 14 dgr i Kristianstad - en tumör i ljumsken.

Berättade för mina barn om din situation - alla 3 bad mig hälsa att de tänker på dig och vi snackade och skrattade åt roliga stunder vi haft tillsammans (typ den då Hanna rusar förbi dej med öppna armar osv...ja, du vet) hehe Stor kram från B-M

2009-08-18 @ 23:40:51
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: marg

Hallo, du är duktig som står i och håller på.

Idag har calle varit här och min svärdotter med barnen. Calle och Annelie putsade alla fönster och nu är dom skinande. Det så roligt med en hjälpsam familj.

Nu ska jag sova. God natt och sov gott kram marg

2009-08-18 @ 23:50:51
Postat av: Kicki

Ja, du ligger då i! Jag blir trött av att bara läsa allt du hinner med. Är åter i Stockholm och jobbar för fullt, men i morrn blir det Boden. Jag hade tänkt försöka få korten du tog från Fjällräven classic i helgen om det passar. Sen ses ju vi hemma hos oss på festen på lördag kväll. Kram

2009-08-19 @ 17:04:05
Postat av: Ingela

Du är den mest otroliga människa jag vet. Så fort Du blir lite piggare,så är det Din gamla mamma som Du åker till, fejar,städar och pysslar om.Tänk lite på Dig själv också.Bamsekram Ingela

2009-08-19 @ 23:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0