Efter min operation (20 april)

Tisdag kväll 21 april

Som ni kanske förstår så orkade jag inte skriva nåt igår. det var en tuff dag med mycket smärta och   massor med sprutor. Jag haft ED kopplat direkt som ryggmärgsbedövning. Men tyvärr så placerades nålen för långt ner så det blev
bedövning långt ner på låren isf skulderbladet.
Nåväl jag åkte till op 0740 och efter alla förberedelser så kom dom igång vid 0815.
Jag vaknade( det är kanske inte det rätta ordet,) och då fanns Rolf och Åsa vid min sida. Skönt! Men efter alla grodor som hoppade ur min mun, somnade jag om och om och om igen. Jag minns inga detaljer i alla fall. Kom från THIVA på em. Flyttade till sal 8.
Natten gick utan några större bravader.  Dr Anders Holmgren kom och berättade att tumören var som en clementin och det  fanns många små metastaser runt omkring. Prov är taget på två av dessa och resten måste behandlas med cellgift.
Jag blev så ledsen, men det finns ju som bekant många som har det värre
Idag blev jag flyttad till sal 14 och den smärtstillande dosen ökades och då  kunde jag inte alls stå på mina ben. Jag vinglade bara omkring. Dränaget  togs bort så även ED. så vi får se hur går i natt.
Åsa och Rolf  kom  tillbaka sen dom ätit middag.Jag fick en massa  smothies   Christer  Hedlund kom också hit. Trevlig kille. 
I morgon bitti kommer Ante hit. Mina härliga  pojkar ska skjutsa hit honom  med Puman. Då står jag i fönstret och kollar när dom landar här på plattan.
Nu ser jag fram emot en ny härlig dag med bara lite ont.
Kramar till er alla från Viveka

Kommentarer
Postat av: Marléne

Hej Moster :)

Kul att du är på fötter även om de är vingliga. Du är fantastisk som orkar skriva i bloggen så här snabbt, vem annan än du skulle komma på det.

Så bra att Ante får åka Puma o hälsa på, Vem har världens bästa jobb o jobbarkompisar ? jo, det måste vara du.

Sov nu så gott, hoppas värken inte förstör din sömn.

Stora kramar från Ulf o Marlene

2009-04-21 @ 21:37:56
Postat av: Alf och Kina

Så skönt att du redan kunde höra av dig och att du har dina närmaste omkring dig. Och så kommer Puman med finbesöket i morgon.

Jag har just varit och hämtat Vivi med Hammarby Taxi vid centralen. Hon hälsar också så gott!

We hears! Tomorrow!! Storkramar i massor...

2009-04-21 @ 21:47:34
Postat av: AnnaLisa

Hej Viveka. Tack för hälsningen jag fick genom Jon. Vilket sammanträffande...Jag blev glad att han var den som tog röntgen. Vilket sammanträffande egentligen. På något sätt kan jag tänka mig att det känns lite gott om man träffar någon som har lite anknytning när man befinner sig på ett stort sjukhus.

Kramen från AnnaLisa

2009-04-21 @ 21:51:45
Postat av: Anonym

Hej!

Du är då helt otrolig som orkar skriva o berätta för oss alla! trots att du är nyopererad och mörbultad...ja vilken pärs du genomgår. Hoppas att din natt blir bra och att du får sova! Häftigt med Puman!och att du får ha din familj med dej! (men det saknas några "ungar" eller hur morsan?) KRAMAR till er båda! /Eva

2009-04-21 @ 21:59:57
Postat av: Ka-Ro

Hej Blogg-Vickan !

Ante har tur som får åka en RIKTIG bil ner till F21

på onsdag=)=)=)

Så roligt att höra från dig och du vet att vi är många som tänker på dig.Jag förstår att du med dina starka ben , står och gluttar i fönstet då Puman landar. Nu hoppas vi att matlusten din kommer tillbaka,men säg till att du vill helst inte ha torsk=)=)=) Önskar dig en god nattsömn och att värken avtar.

Kram, kram Karin

2009-04-21 @ 22:04:07
Postat av: Ka-Ro

Hej Blogg-Vickan !

Ante har tur som får åka en RIKTIG bil ner till F21

på onsdag=)=)=)

Så roligt att höra från dig och du vet att vi är många som tänker på dig.Jag förstår att du med dina starka ben , står och gluttar i fönstet då Puman landar. Nu hoppas vi att matlusten din kommer tillbaka,men säg till att du vill helst inte ha torsk=)=)=) Önskar dig en god nattsömn och att värken avtar.

Kram, kram Karin

2009-04-21 @ 22:06:24
Postat av: Ka_ro

Hej Blogg-Vickan !

Ante har tur som får åka en RIKTIG bil ner till F21

på onsdag=)=)=)

Så roligt att höra från dig och du vet att vi är många som tänker på dig.Jag förstår att du med dina starka ben , står och gluttar i fönstet då Puman landar. Nu hoppas vi att matlusten din kommer tillbaka,men säg till att du vill helst inte ha torsk=)=)=) Önskar dig en god nattsömn och att värken avtar.

Kram, kram Karin

2009-04-21 @ 22:10:04
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: Ante

God kväll Kära Moder och alla som läser min mammas blogg!Jag har ju fått förmånen att åka med dina "pojkar" till Umeå imorgon,det är inte alla som kommer och hälsar på med en Puma!!Jag måste säga att man har ju lite tur ändå i allt elände vi har haft,men nu tänker vi framåt och lämnar sjukdomar bakom oss!Jag har en "liten" överaskning med mig till Umeå imorgon..Ha det bra så syns vi imorgon/Ante

2009-04-21 @ 22:10:39
Postat av: gunilla

Hej viveka!

Efter att jag och din man pratat lite å han har fått

fläsk å löksås kallar sängen. Vad skönt höra att du piggat på dej så snabbt,hoppas du får en bra sömn inatt. Imorron får du ju tidigt besök-kul.

Försökte ringa men efter nio går det inte. Vi ses snart.Kramar till dej å sov gott / Gunilla

2009-04-21 @ 22:29:06
Postat av: Klara

Hej min lilla mormor...=D

Varot orolig över dig här hemma, det var skönt att läsa idag att llt gått bra och att du har blivit lite piggare. ska ta och laga en go middag åt dig och rolf när du får komma hem så du kanske glömmer bort sjukhusmaten...;)

idag har det varit toppen väder och jag och matsen gick på en liten promenad efter jobbet det var ganska skönt.

alla tankar och kramar från oss till dig! p.s. katterna hälsar ;) .d.s.

2009-04-22 @ 00:39:22
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87



2009-04-22 @ 00:46:22
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Vi läser din blogg och du finns med oss i våra tankar varje dag. Hoppas vi ses snart igen. Hej från Yvonne, K-G, Lotta o Gabriel

2009-04-22 @ 08:18:56
Postat av: Anita o Janne

Skickar många kramar från oss båda, tänker på dig hela tiden!!



Många kryapådigkramar från Anita o Janne!

2009-04-22 @ 10:20:49
Postat av: Jungfru Maria och de två små negerpojkarna

Ville bara säga att jag tänker på dej hela tiden och "ber" att du ska må bra!! Tråkigt att höra om cellgift, men vad ska man göra annat än bita i det satans sura äpplet....Tur att du gillar äpplen i alla fall! Idag känner jag mej ganska ensam när min familj lämnat mej för dagen. Sitter och solar på balkongen, 30 grader varmt i solen var det kl 9, skööönt. Hoppas du blev glad över Antes överraskning. Det som är positivt med att vara själv är att man slipper tänka på att laga mat!!! Annars är det rätt trist...Försök att ha en så bra dag som möjligt och att du inte behöver ha så ont! Jättemånga och varma kramar från de tre vise männen, hihi....

2009-04-22 @ 10:53:04
Postat av: Karin Jönsson

Härligt att du är på gång.Tänker på dig.

De kommer att gå bra de här. Kul med Ante´s besök

och tp.

Kram Karin

2009-04-22 @ 10:58:02
Postat av: Ingela

Du har min stora beundran. Mina tankar är hos Dig.

Din underbara son har hållit mig underrättad om Ditt hälsoläge. Kram Ingela

2009-04-22 @ 12:39:03
Postat av: Carin Hessmo

Hej, käraste Viveka.

Har nåtts av beskedet angående din person och därför vet jag var du är och varför. Ser ju att det är många som tänker på dig och håller dig kär. Jag sållar mig gärna till den gruppen. Tänker på dig mycket och håller alla tummar och tår för att du ska tillfriskna och det så snart som möjligt. Livet är orättvist, det är väldans många människor som man nästan tycker skulle förtjäna lite motgångar. Men inte du. Du som är en av de positivaste,utåtriktade, sociala, fartiga människa man kan träffa. Du förtjänar inte detta. Kommer nu när jag vet om din blogg, att följa med på din resa. Önskar dig allt gott.

Tusen kramar från Carin Hessmo

2009-04-22 @ 16:34:23
Postat av: jessica kullbrandt

hej viveka!

nu har även jag börjat följa din blogg! :)

ville bara säga hej och hoppas att du mår bra! man ska tänka positivt, som mamma alltid säger :)

hoppas du mår bättre snart och aptiten kommer nog med tiden! tänker på dig!



kram kram

2009-04-22 @ 17:41:51
Postat av: Vinsalisa

Super-Puma till super-Viveka!!! Det är inte illa....du har världens bästa arbetskamrater!!! Här har solen värmt hela dagen och jag har planterat och planterat.... nu är det snart dax för "Rent hus" och en thekopp. Kämpa på så skall jag bjuda på raspeballer i uterummet.

Kram/

M

2009-04-22 @ 19:51:08
Postat av: Ante

heja,nu är vi hemma.Vilken bra dag vi har haft idag,helikopter till Umeå och hälsa på dig,Roffe bjöd på mat,gott.Har du sovit nått?(fan det rimmar ju)..Hoppas du slipper den gröna maskinen imorgon.Vet du hur många fartkameror det är mellan Umeå och Skellefteå??Ha det så bra så hörs vi senare./Ante (28 st kameror!!!)

2009-04-22 @ 20:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0