Onsdag 21 sept- mamma 98 år..

Ja idag skulle min lilla mamma fyllt 98 år! Tänk vilken ynnest att få leva så länge, relativt smärtfri, dement men glad och förnöjsam slutade hon sina dagar  på Bjärkagården  den 3 sept. Den  här dagen ville hon dansa, hoppas att hon och pappa dansar nu..
I morse var jag inte pigg, det rosslade vid varje utandning, men efter 3 salitylsystein och kroppen i vågrätt läge så blev det bättre. Syster Ulla var här och spolade porten, fixade bandaget 0ch tog prover. Hon är lugn och sansad och vi hann med lite kaffe och bullar först.
När hon åkt iväg och jag låg bara där och slappade så ringde alla möjliga och omöjliga,,,,,bla Ali, men han är ju aldrig omöjlig...
Skalade en massa potatis till kvällens paltevenemang och enl utsago blev den god. Min kusin Anders kom från Sthlm, vi ska på mors begr. imorgon, Eva, Ante och Felicia kom också,  men det bästa av allt var iaf Johan"Fatumeh" Jansson som hade med sej sin gitarr och sjöng både egna och andras visor mm mm. Som alltid- imponerande!
Nu är allt bortdiskat och nu ska jag försöka komma till ro innan vargtimmen...
Sovgott alla nära och kära!  Bilder kommer i morgon
Viv

Kommentarer
Postat av: Kerstin W

Hej Viveca

Jag beklagar att din mamma har gått bort. Jag fick också tråkigt besked när min mamma hastigt gick bort den 10 sept 81 år gammal. Så vi sitter så att säga i samma båt nu.

Var rädd om dig, kramar från oss

2011-09-22 @ 12:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0