Tisdag 13 och onsdag 14 sept

Igår, tisdag var Marg och jag ut på en långpromenad i det FINA vädret. Man är ju lite ovan att solen bryter igenom regnmolnen.Tyvärr så ramlade Marg pladaskt och rev upp både knän och handflator. Tänk så blixtsnabbt det går när någon faller, man hinner inte göra nåt.
men efter ett tag så kunde vi fortsätta vår promenad och plötsligt var vi på GodisArenan och dom hade en stor kartong full med prylar för 1 krona st. Det blev lite fynd där.Vi hittade lite KarlJohan på vägen hem så det blev en jättegod svampomelett  till lunch. Tänk vad livet ändå kan vara härligt mellan varven!
Maken for till Umeå på jobboch Ulla kom på besök så vi satt och löste världsproblem under kvällen.
Trots att jag sen var uppe till kl 2, så var jag ganska utvilad imorse när klockan ringde halv 8. Yvonne och jag har varit och lastat upp och prismärkt alla mammas överblivna saker plus mina och Yvonnes på Veckans Allehanda. Det blev två bord för en vecka och ändå finns det mer att forsla dit. Vi var klar efter ett par timmar sen åt vi lunch på Oregano. Nog ska det bli skönt när allt detta är över, begravning, bouppteckning mm mm .
Jag har haft ont där slangen till morfinpumpen går in så idag fick en sköterska komma hit och lägga om igen och då var det till min fasa inflammerat, det som inte fick hända. Men jag är inte förvånad för det slarvas oerhört med att det ska vara supersterilt och det verkar inte vara så noga med det ibland. Så nu går jag på en 10-dagars kur som jag hade sluppit om allt hade varit ok.. men nu är det som det är.
Marg har varit här en stund, vi har alltid en massa att lösa nä jag menar prata om..men nu väntar den tomma sängen, maken är ju kvar i Umeå men kommer hem i morgon.
Sov gott alla nära aoch kära så hörs vi i morgon!
Hjärta hjärta på er!
Vivvan

Kommentarer
Postat av: marg

Ja, det var igår. Idag var det annat med att fynda på olika ställen, med hastig hemfärd. Det blev ingen stek till middag jag blev så tvärtrött. Det blev Zuccinisoppa och det var gott.

Tack för idag och kram på dig!!

2011-09-15 @ 19:02:44
Postat av: Marléne, Ulf & Miilo

Vi sänder dig en bamse kram från solens land.

2011-09-16 @ 20:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0