Lördag 3 september

Idag är åter en sorgens dag. Min lilla söta mamma har stilla insomnat på Bjärkagården i Vuollerim. Hon skulle fylla 98 år den 21 sept. Hon ville dansa på sin födelsedag så jag hade hört mej för om en man som spelar dragspel skulle följa med mej till Vuollerim och spela och då skulle vi ha dansat.
Hon sjöng  igår och var ganska pigg men idag orkade hon inte med.
Ska åka upp i morgon för att vara pä begravningsbyrån i Jokkmokk på måndagmorgon.
Tredje september, pappa och mammas bröllopsdag, högertrafiken infördes 1967, Klara döptes den här dagen 1987...
Nu ska jag krypa isäng.
Godnatt alla nära och kära
Viveka
Mors trötta huvud har lagt sig till ro
Flitiga händer fått vila
Nu sover hon lugnt i sitt tysta bo
Dit våra tankar ila.

Kommentarer
Postat av: Klara Eriksson

Jo en sorglig dag igår... men man har ju alltid dom fina minnena kvar... =) Hoppas att allt går bra med allt, Puss och Kram

2011-09-04 @ 19:52:19
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: Marléne

Det var så synd att hon inte hann få dansa på sin födelsedag, men jag gissar att hon dansar där hon är nu istället. Tänk att hon dog på sin bröllopsdag, det var ju märkligt.

Hoppas att det går bra för dig med allt fixande också.

Sov i ro lilla mormor

Och Viveka ta nu inte i för mycket så du tappar all kraft.

Kram kram från oss

2011-09-04 @ 22:30:03
Postat av: Ingela

En sorgens dag,ja men, Din lilla mor har fått ro.

Tänk vad fort det går när livet flyr sin kos.Det är ju bara en dryg vecka sedan jag såg henne sjunga,på Din dator. Med klar och tydlig stämma.Hoppas allt är bra med Dig.Bamsekram

2011-09-04 @ 22:32:20
Postat av: Britt-Marie

En stor sorg att mista sin mamma, jag vet - min mamma dog i mars i år, även om mamman är gammal är det ett stort tomrum - tänker på dig Viveka

2011-09-06 @ 00:15:09
Postat av: mie

Jag beklagar sorgen Viveka, du pratade alltid så varmt om din mamma. Tänker på dej. Kramar

2011-09-06 @ 07:31:36
Postat av: Mona

Många varma kramar från mig. Tänker på dig!

2011-09-06 @ 11:09:48
Postat av: Gunilla

Hej min vän!

Jag beklagar sorgen eter din kära lilla mamma.

Det är en stor förlust att mista sin mor,men hon får nu sjunga för andra där hon är.

Tänker på dej i din sorg.

Kram Gunilla

2011-09-06 @ 21:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0