Fredag 23 sept

Igår var det alltså begravningen av min lilla mamma. Vi åkte upp så bärarna kunde hjälpa till med utlastning från kapellet till bile- kyrkan.
Det rådde fin stämning  och Selma 10 år (Saras flicka) inledde med Hallelujah på svenska med absolut gehör och med klockren röst. Efter gudstjänsten sjöng Rigmor Hulth två vackra visor.
Eftersom det regnade så mycket så beslutades  det att avskedet skulle bli i kyrkan, men en del valde dock att åka till gravplatsen.
Samling på Hembygdsgården där Märta hade gjort fantastiska pajer och  tårtor. JanErik och jag bjöd på vi till maten.
Det kom massor med telegram vilka lästes upp av K-G och Irene.  Minnesstunden blev ljus och trevlig.
Sen åkte vi till Kronidan och dit kom också Stefan,Yvonnes son. Mycket trevligt, med många glada "kom-ihåg-skratt"
Hem och äta lite ost och kex och  sen hitta igen sängen.
Idag har jag varit på DT och vidarebefordrat kusin Anders till Kallax. Nu ska jag skjutsa maken och Ante till bowlinghallen, själv ska jag koka apelsinmarmelad och äppelmos. "Olika falla ödets lotter" som min mamma jämt sa.
Hej å hå låt bollen gå!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Siv

Hej min vän!! Tänkt på dig i veckan.. Slår en pling imorrn om du är hemma... Kram Siv

2011-09-23 @ 20:58:16
Postat av: Anonym

Kära Du! Låter som ni haft en stämningsfylld och varm avslutningsceremoni av din gulliga lilla mamma Olga - trots regnet, som naturligtvis lägger sordin på mycket. Min lilla mamma avled ju i mars i år och då vi gick in i kyrkan var det vackert vårväder, men sedan fullt med snö. Som kuriosa: Vi hade lite problem med vilken "slutsång" vi skulle ha, då vi satt på begravningsbyrån - jag sa då till mina systrar, att vi kan väl gå hem till mammas våning och se vad för notblad som står på pianot (min mamma spelade piano in i det sista) - och där står noterna till "Over the rainbow" uppslaget...alltså det sista hon spelade - klockrent, detta blev alltså det som spelades sist på mammas begravning - det blev sååå bra. Kram till dig och de dina

2011-09-23 @ 23:15:53
Postat av: Ingela

Vännen! Så har Du gjort det sista för Din mor Olga.

Du har varit enastående i Din omsorg om henne. Städat,bytt gardiner, handlat kläder,klippt och tonat hennes hår.Alltid sett till hennes välbefinnande.Du är bara bäst.Bamsekram

2011-09-24 @ 10:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0