Måndag 17 okt

Söndag morgon vaknade jag  inte utan klocka. Jag måste bara upp någorlunda tidigt. Det är så trist att öppna dörren när någon kommer och hälsar på, i bara särken. Gjorde en Västerbottenspaj och gick ner till Hultins, för trapphusdamerna hade "möte" kl 12. Vi åt krabba med tillbehör och en dö-god kladdkaka (har bakat en i kväll).
Jag var så trött, så trött så jag hade bara ett i huvet när jag kom hem: sova sova sova. Men det vackra vädret övertalade mej att gå ut med stavarna, så det blev en dryg timme med Marg runt broarna. Somnade vid ½10 så jag har uppfyllt kvoten för "gå-och-lägga-sej-tidigt" som jag surrat om i tid och otid.
Idag, måndag for jag till Sunderbyn på kirurgmottagningen. Det blev att dividera fram och tillbaka om dom skulle strunta i min missbildade tumme eller göra en biopsi. Jag  fick bestämma och då blev det en biopsi.
Den gulliga doktorn varnade hela tiden att det skulle göra så ont, jag skulle nog svimma trodde han, men hård och hänsynslös som man är så valde man att sitta på en stol och det gick alldeles utmärkt. Klart att det kändes....nåt förjäv....men man står ut...inga problem. Bättre ont i tummen än ont i hjärtat! Sen det var färdigt hälsade jag på hos tjejerna på 51:an. Men åh vad alla blev glada! Man ville bara gråta, det blev så känslosamt. Underbart att få krama om dom som var där!
For sen och köpte barbordet som jag ville ha. Stolarna hämtar Rolf i morgon.
Fikade hos släktgrannen när jag kom hem och då....då ringde HAN! Jadå och länge pratade han, min Roger! Tänk att vi kan surra om allt mellan himmel och jord, man blir energipåfylld!
Hade tänkt lägga mej tidigt i kväll.......men...
Viveka

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Hallå där! Energin din är det då inget fel på. När det råkar dyka upp ett sova i din text så följs det inte av att gå till sängs utan av stavgång! Runt broarna!! Ja, se Viveka! Du är härlig, du!

Jag skickar en bild strax av två andra promenerare med varsin kasse. En diskret - en prålig. We hears!

2011-10-18 @ 08:04:01
Postat av: Marléne

Hej hej !

jag håller med Alf o Kina att vem som helst annars hade gjort nåt annat än att gå ut och gå med stavar ;D Ex sovit eller solat :)

Var ska du ställa barbodet ? kastar du ut köksbordet eller nåt annat ? Eller kanske köpt ett större hus ??? :)

Aj aj stackars lilla tumme och stackars dig, tur att du är en tuff brud ;)

Kan man inte lokalbedöva för sådana ingrepp, låter ju konstigt..

Ha en underbar dag idag och hoppas orken är på din sida idag.

Kram kram

2011-10-18 @ 08:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0