Lördag kväll/natt 15 okt

Vi har precis sett en film som jag köpt. Den handlade om  Jerry Lee Lewis och hans liv. Bra film, för att inte tala om musiken!  Helt i min smak, har alltid gillat honom.
Bouppteckning efter mamma i fredags på banken i Vuollerim, trodde att allt var över, men se det var det inte. När vi kom hem ikväll väntade en faktura från Jokkmokks Kommun, Sonja Malm. Man kan verkligen undra vad dom har för sej där uppe i Jokkmokk. Först en faktura som hon senare ringer och vill att jag ska riva, sen ska hon skicka tillbaka ett par tusen, nä det ska komma ytterligare en ny faktura med ett lägre belopp, sen en ny uträkning där hon nollar allt och ärendet är avslutat, ny faktura idag på drygt 800. Nu har hon skitit i det blå skåpet!! Och det får hon reda på, på måndagmorgon, om hon inte visste det redan.
Men snart är epoken mamma & pappa över och min tröst är att jag så gott som alltid ställt upp för mina föräldrar därmed behöver jag inte ha dåligt samvete.......det känns verkligen skönt!
Vi har varit i Kronidan och ätit gott, druckit gott och varit i gott sällskap, tur är väl det när världen är så hård och kall.
Var förbi Åsa & Lars när  vi var på väg hem. Drack nåt glas rött och pratade.Deras hund Lucas är verkligen lättlärd och han är bara 11 mån. Roligt att se.  Nu väntar en ny dag imorgon, trapphusdamerna har en träff kl 12, ska bli trevligt.
Nu ska jag vandra in i sovrummet och få en välbehövlig sömn!
Godnatt alla ni som älskar mej och som jag älskar tillbaka!
Viv

Kommentarer
Postat av: Marléne

När det gäller att ställa upp för sina föräldrar så kan du vara stolt över din insats, du har gjort mer än de allra allra flesta :) Men jag tror din mamma och pappa är stolta över dig :)

Jo, Lucas är en fin lite vovve...

Vi älskar dig också

Stor kram från oss

2011-10-16 @ 20:26:52
Postat av: marg

Du har gjort mer än de flesta och kan vara glad över det! Vi, dina vänner älskar dig också!

Kram och god natt marg

2011-10-16 @ 22:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0