Torsdag 10 mars.

Goder afton! Kom hem från Sunderbyn i tisdagskväll. Var väl lindrigt smärtfri när jag åkte hem men......så satte det igång. Nå jag hade ju extra extra att sätta in så jag klarade mej hyggligt. Jag har ju 400 mg plåster och det är ju för bara mycket. Jag hade trott att man skulle kunna trappa ner men icke det.
Syster Yvonne kom igår och vi tog en promenad ner till Dollar och det räckte för den dagen.
Så även idag, min promenad-syster kom och vi gick en låååång sträcka sen åt vi lunch på Norrigården och prom. hem. Har ändå mått bra ikväll och hoppas på samma lika i morgon.
En jättetråkigsak: en fd arbetskamrat avled idag på S-byn. Hon var drygt 1 år yngre än jag. Det är  så sorgligt vad många man känner som antingen blir jättesjuka eller så avlider dom. Vart är vi på väg egentligen?
Nu ska jag iallafall lägga mej i en renbäddad och "hela-dagen-vädrad" säng. Underbart!
Kram och godnatt!
Överstinnan

Kommentarer
Postat av: Siv

Gomorron min vän!! Hoppas att du får en bra o smärtfri helg... Kram Siv

2011-03-11 @ 05:08:30
Postat av: Siv

Hej!! Hoppas att du haft en bra dag med din syster och att vi snart ses igen .... Kram Siv

2011-03-11 @ 17:22:58
Postat av: Cat

Nybäddat (gärna manglade lakan) och vädrade sängkläder är bland det bästa som finns! I dag har jag tillbringat hela förmiddagen utomhus med "mina" barn på förskolan. Har åkt madrass nedför backarna så jag är öm i hela kroppen,det får räknas som motion för idag. N kommer hem från el Stockholmo ikväll. Yippee :) Ha en underbar helg!!

2011-03-11 @ 17:44:38
Postat av: Kina och Alf

Hello Beautiful! Vi önskar dig en riktigt skön helg. Nog måste det märkas att våren är på G även i Boden! Jag har just skickat in några krokus-bilder till DN Namn och Nytt. Det är alltid på samma ställe som de första vårblommorna kommer här i Hammarbyhöjden. Vi håller på att rensa och göra i ordning i källaren. Jisses så mycket onödigt man har! Bamsekramar....

2011-03-11 @ 18:44:16
Postat av: marg

Hej, det är fredag idag. Tack för idag, roligt som vanligt att träffas! :D Ont så in i.... ska ta några piller och gå och lägga mig. Ha en god natt och sov gott. Vi ses och hörs kramar

marg

2011-03-11 @ 22:49:23
Postat av: Carin Hessmo

Hej Viveka!

Hoppas du slipper sjukhuset ett tag nu och får vara hemma bland nära och kära. Nu börjar ju en härlig tid med sol och tinande snö och då är det ju inget kul att vara instängd på sjukhus. Så nu finns inte Inger längre, för jag förmodar att det var henne du menade med f d arbetskamrat. En glad, söt och positiv tjej. Såg dödsannonsen idag i tidningen. Tydligen har hon varit sjuk en kortare tid. Det är verkligen sorgligt när en människa går bort i så tidig ålder när man verkligen får tid att göra allt som man inte hunnit med tidigare. Jag har förresten en ny liten fin kisse hemma, hämtade honom för tre veckor sedan. Han älskar att busa och att ligga i knäet. Ligger också ofta hos mig i sängen på natten under täcket, hur han kan andas där fattar jag inte. Har just nu sonen boende hemma eftersom han separerat och väntar på att få flytta in i ny lägenhet. Han sköter ju sig själv men äter oss nästan ur huset, han tränar ju mycket och behöver rikligt med föda. Men man ställer ju upp så klart, det ingår liksom i föräldrarollen. Önskar dig allt gott som bara är möjligt.

Kram Carin

2011-03-12 @ 20:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0