Lördag kväll/natt 5 mars

Efter en lugn och relativ smärtfri dag så startade eländet igen. Nu har jag fått 4 sprutor och lika många piller på 4 timmar och det verkar inte bli nån sömn i natt heller. Maken har varit här ikväll, vi har tittat på tv och ätit en massa godis.
Lunchen idag var ju som väntat en flop, några skivor skinka, kokta kalla potatisar, 1 kokt kallt ägg, rivna morötter,grädfil i en  liten kopp. Middan var ju utsökt om man jämför, stekt kycklingfilé, stuvad broccoli och ris, riktigt gott.
Mina barn har varit hos mej idag,mycket mysigt.
Nu ska jag försöka hitta en ställning så inte lungan skaver mot pleura, det är därför det gör ont.
God natt mina nära och kära./Viveka

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Tjolahopp! Ja, du Viveka efter din beskrivning av maten så vill vi tala om att vi just nu håller på att koka (sakta, sakta) en massa röda, runda, frusna kulor i kastrullen på spisen. Tillsammans blir de ett fantastiskt tillbehör i maten. Lingon! Dina lingon! Kina och jag sa just att de är absolut rena. Du måste ha tagit i varje lingon och putsat av det innan du försiktigt la tillbaka det i fryspåsen. Tack, snälla Viveka! Vi tänker på dig och hoppas att du ska slippa smärta och kunna få i dig mat. GOD mat! Bamsekramar...

2011-03-06 @ 10:21:28
Postat av: marg

God morgon, nä, god middag menar jag kl. är ju efter tolv. Jag sitter här och tänker på dig och hoppas att du blir bättre straxt och kommer hem! Ute blåser det igen idag så det viner runt knuten. Ha det så bra det går. Styrkekramar

marg

2011-03-06 @ 12:11:54
Postat av: Kerstin W

Du är nog en av de godmodigaste, strålande stjärnor som finns. Att läsa din blogg gör att man får tänka om både en och två gånger så man inte smågnäller för allt som drabbar en själv. Hoppas att du snart får komma hem till din egen säng.

Kramar från oss

2011-03-06 @ 14:27:49
Postat av: Cat

Lurventussfamiljen Laestadius har precis kommit hem från Klinten. Luktar grillos och svettiga underkläder... men roligt har vi haft! N har precis lyft mot Stockholm och HKV, vi andra ska försöka skrubba oss rena (om det går är tveksamt). Hoppas du får sova i natt så att du orkar med en blåmåndag!



Kram från oss

2011-03-06 @ 19:11:25
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Kära vän!

Vi tänker på dig och hoppas att du får en bättre natt inatt och lite god mat. Oj om det fanns möjlighet att bara önska det du ville äta och att det smakade gott. En god plocktallrik med delikatesser önskar jag dig. Kramen från AnnaLisa och Tommy hälsar så mycket också

2011-03-06 @ 21:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0