Tisdag 7 juni, grattis Tord,48 år.

Tänk vad konstigt livet är, det föds en liten kille,och nästan samtidigt så avlider någon. Så var det idag, Ingrid, en kär gammal vän lämnade i morse.  En epok gick ur tiden. Det blir väl mer påtagligt när man är i den här åldern och när man själv är sjuk.
Nu ligger jag inne på avd 51, där det jobbar de mest fantastska människor. Alltid lika glada, det blir många kramar innan man fått sin säng. Felet med mej är, mina ben och fötter är så svällda, får knappt in fötterna i skorna, vet inte vad som hänt. Men det är ju inte därför jag är här, dom ska kolla pumpen Maggan. Dom har nu sänkt från 0,3 till 0,2 igen, men den här gången får inte nåt strula.
Besök: Farmor Siv, syster Yvonne (hade med sej mjuk pepparkaka) och maken. Nu hoppas jag att magen ska vara ok till i morgon , har fått alla tänkbara medel som ska motverka morfinets biverkningar.

Godnatt alla nära och kära.
Viveka
Här ligger man och vet inte vad som egentligen pågått en lång tid...



Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Gonatt Viveka och hoppas du får sova gott och smärtfritt - hälsa Maggan att hon ska sköta/skärpa sig

Kram B-M

2011-06-07 @ 23:54:46
Postat av: Carin Hessmo

Tror aldrig jag har sett någon så snygg sjukhuspatient någon gång. Hoppas att du får vara smärtfri länge nu, när sommaren är här och allting. Att du varit i solen syns ju redan.

Kram Carin

2011-06-08 @ 09:36:00
Postat av: Mats & Monica

Hej söta "moster"!

Vad brun och fräsch Du är, hoppas nu dom får till Maggan så Du får komma hem igen och att svullnaden i benet ger med sig!

Kram kram - tänker på Dig! M&M

2011-06-08 @ 15:24:33
Postat av: Marléne

Kram kram till dig :)

2011-06-08 @ 15:58:21
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Jokkmokkskramar!

2011-06-08 @ 17:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0