Lördag-söndag 16-17 juli

Igår den 16:e var det vännen Ingrids begravning och inte orkade jag vara i kyrkan. Det upprepar sej.....
hade besök av Karin, Roger och Mats G (Gut) jättetrevligt. men underbart är kort. Maken kom med pizza och lite vin men tyvärr, jag kunde inte dricka eller äta för det bara brann i munnen.
När det var dags att sova då kom herr ÅNGEST. Konstigt att han är en nattmänniska han åxå. Ja om han är en människa eller inte tål ju att diskuteras. Men varför ska alla hemska tankar rida en på natten? Syster Linda kom  med Stesolid både i sprut- och tablettform och så småningom somnade jag. Dock tror jag att ett par stora varma armar omkring mej hade hjälpt lika bra. Ronden kom och det bestämdes att jag skulle börja med Sutent igen. Inte för att det hjälper, varken Sutent eller Afinitor, men det är rent psykologiskt förstås.
Nu har jag sovit en stund, syster har suttit tålmodigt till jag vaknade. Har fikat och ätit så långt aptiten fanns men nu är det fullt. Har haft ytterligare besök, Ante, Eva och Elin, mycket mysigt, jag är så glad.
Men nu ska det bytas kassett och bandage så det är bäst att sluta.
Godnatt alla glada och kram på er alla, jag är vid liv............
Viveka

Kommentarer
Postat av: Visalisa

Hej vännen!

Önskar dig en god natt och hoppas att du har trevligare sällskap än herr Å,,,,



Kram från södra sidan!

2011-07-17 @ 21:46:06
Postat av: Gunilla

Hej min vän!

Hoppas du får ha dom stora starka armarna om dej i natt å sova bra.

Kram från Gunilla

2011-07-17 @ 21:51:01
Postat av: Siv

Hej min vän!! Hoppas att du kan sova inatt och att det

känns lite bättre imorrn... Tänker på dig



Kram Siv



2011-07-17 @ 22:27:16
Postat av: Sara

Hej viv. Jag blir alldeles kall när jag läser om din sista vecka.



Jag önskar att denna natt blir god. Stor kram!

2011-07-18 @ 00:53:50
Postat av: Britt-Marie

Hoppas att herr Ångest, nästa natt...och alla andra nätter släpper sitt grepp och lämnar över dig till mannen i ditt liv med de stora, varma och starka armarna. Stor kram!

2011-07-18 @ 01:41:23
Postat av: Siw

God morgon min vän!

Hoppas natten varit god, utan objudna gäster.

En ny dag, nya möjligheter, alla goda tankar

till dig.

Idag är det mulet och ska bli regn. Vi tänker

åka till Sundsvall,till ..`kea. Vi behöver ett

par hyllor till vår nyrenoverade friggis. En liten

utflykt som kan vara trevlig.- Måste åxå tala om

att den vackra handduken ligger på disken och på-

minner mig, varje dag, om en minnesvärd kväll.

Kram, kram från Siw

(det blev syft.fel, men so what. ?)

2011-07-18 @ 07:40:42
Postat av: Mona

Hej älskade vän!

Tänker på dig och skickar MÅNGA MÅNGA STYRKE KRAMAR till DIG <3

2011-07-18 @ 08:38:20
Postat av: Kina och Alf

Tusen varma armar kring dig! Vi är med dig, fast tyvärr inte fysiskt nära. Men du finns i våra tankar. Hela tiden!

2011-07-18 @ 10:18:30
Postat av: Eva R

Å vad du får gå igenom Viveka!!!Fy så elakt av "herr ångest" att dyka upp när han inte är välkommen....Det gör ont att läsa hur jävligt du har det, sist vi sågs strålade du och såg så underbar ut, och du var pigg o kunde äta mkt, å njöt, satans skit!!!varför fick det inte fortsätta så? tänker på dej och hoppas att du ska få må så mkt bättre! skickar STORA KRAMAR till er båda!

2011-07-18 @ 10:20:36
Postat av: Carin Hessmo

Känner igen denna mr Ångest. Han brukar hälsa på mig också ibland. Håller med dig om att han kommer mest till natten. Hjärnspöken är de enda spöken som verkligen finns på riktigt. Hoppas du skakar av dig som du brukar. Kram Carin

2011-07-18 @ 14:21:39
Postat av: Carina

Nu har jag skickat den där " herr Å " på semester, han behöver ta ledigt länge. Hoppas att han lyder och att du får ha andra sköna armar omkring dej. Du finns dagligen i mina tankar. Bamsekram fr mej till dej :) // Carina

2011-07-18 @ 18:55:35
Postat av: marg

hej vännen! Nu är vi tillbaka. Så ledsamt du har haft det! herr Ågren ska bort och aldrig tillbaka!!

Hoppas du får komma hem snart! vad var det för galning som hotade med döden, är dom inte kloka där?! Bli stark! Jättekramar, vi ses snart!

God natt marg

2011-07-18 @ 22:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0