Fredag 15 juli

Kära vänner! Hur ska jag kunna skriva om det som varit i veckan? Sist jag skrev då var vi i Bjurholm hos Ewa och Thomas, vi gick runt på denna fantastiska golfbana, dvs jag och Ewa åkte golfbil, annars hade jag inte orkat. Sen bjöd Rolf på champagne det var ju våran förlovningsdag (det hade han ju glömt förstod jag) han fick ju ett paket Salmingkalsingar på morgonen! Vi åt en fantastisk rödingmiddag Ewa och jag, Thomas och Rolf åt raggmunk med fläsk,( hur kan man?)
Efter middagen åkte vi hem och jag började bli febrig. När vi kom hem så dök jag i säng.
Dessvärre vaknade jag med nära 40 grader feber. Inge vidare en måndagmorgon. Efter att sköterskan kommit så bar det iväg per ambulans till......kan ni gissa? Javisst, till avd 51!
Tisdag blev jag sämre och då blev maken inringd. Sen startade stora kaoset. En student till läkare kom in och talade om att nu fanns det inget mer att göra, döden skulle närma sej snabbt och jag skulle bestämma fort om jag ville att dom skulle starta om hjärtat för det skulle tydligen stanna inom kort.......?! Av chock fick jag så ont, det ena  gav det andra. Åsa och Ante kom, Yvonne var redan här.......vilket trauma, gråt och elände.  Yvonne for hem, Åsa och Ante for hem vid 23-tiden.
Jag var tydligen så dålig så Åsa och Ante kom tillbaka vid ½2-tiden på natten, inte mycket man minns.
Onsdagmorgon, ont som satan, mer morfin, däckad totalt, sov resten av dan.
Torsdag sov nästan hela dagen, trött, trött,trött. Missade besök, men även ett vaket besök av KG.
Nu är det alltså  fredag och jag har haft tjejmöte här, Bitte, Yvonne, Ulla och Kärran. En bild på hennes gurkgåva kommer så småningom att läggas in på bloggen.
Nu mår jag ganska bra så nu ska jag se på en film på tv.
Lev o må alla mina vänner./Viveka
Från den 9 juli: M d a b h f V : Med de allra bästa hälsningar från Viveka

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Ja, du är en kämpe Viveka. Har alltid varit. Här nere trampar man på så gott som det går. Mest är vi i lotten. Där har vi varit nästan dygnet om nästan 14 dar nu. Lugnaste stället på jorden. Mitt i stan!! Nu måste jag skicka ett par bilder till i morgon. Grannen bjöd mig (Alf) nyss på en härlig tre-rätters middag på Gondolen. Kanske kan jag smyga in en bild därifrån också.

Hoppas att filmen var till belåtenhet! Kramar i massor!!!

2011-07-15 @ 22:02:51
Postat av: Jea

"Ont krut förgås inte"... ;-)

Vilken himla empatisk läkare! Å kunnig verkar han ju vara också... Inte! Han ska nog hålla sej till fotsvamp eller liknande i fortsättningen. >:-/



Kul att höra att du är på hugget igen. Massvis m kramar till er alla.

2011-07-16 @ 10:35:15
Postat av: Siw

Vilket kaos! Men jag måste säga, att jag tycker, att du är en fantastisk förebild för oss alla. Din positiva inställning. Du vill leva, och du visar att man verkligen kan mycket mer än man tror, trots

kämpiga förutsättningar. Du har min fulla beundran.

Ha det så gott du kan. Hjärtekram/Siw

2011-07-16 @ 10:37:01
Postat av: Marléne

Ohhh så glad du gjorde mig när jag hörde din röst <3

Du lät så pigg och full av "jädra anamma". Tur att du lever efter elfte budet, det verkar vara verklig medicin det :)

Jag håller med föregående talare att du är en kämpe, o att sådana doktorer förmodligen ska hålla på med fotsvamp och att du är en fantastisk förebild för så många med ditt krut och positiva inställning. Att du visar att vi kan mer än man tror, det är en viktig ingrediens i livet som många glömt bort.

VI önskar dig all lycka till i veckan med ditt tillfrisknande och så ses vi på kaffe i husbilen då ;D

Jag måste nog be om hjälp att döpa den, du brukar ju vara duktig på sånt. Så vår "högsta livmoder" som bilen heter på fast på latin(matrix supreme)... behöver ett namn ?? Viveka är du med på dopet ??

Stor stor kram från oss <3 <3

2011-07-16 @ 11:13:04
Postat av: Carin Hessmo

Du borde ställa upp som gladiator. Det finns nog ingen som skulle vinna över dig. Att vara med om en sån här vecka och ändå orka gyckla om det och teckna ner en hälsning till alla som bryr sig om dig. Helt otroligt. Inget man varit med om förut och heller aldrig kommer att vara. Att läsa om dina strapatser slår den värsta thrillerdrottning. Heja heja.

2011-07-16 @ 12:38:03
Postat av: Karin Jönsson

Ja Du Viveka det finns bara en som du och de är Du.

Den där läkarkandidaten har nog missat några kurser.

Han får hälla sig till fotsvamp o nageltrång (som skrivits tidigare)

Kram o åter kram

Karin o Janne

2011-07-16 @ 13:04:22
Postat av: Carina

Ja, vad ska man säga :)

Håller också med de andra "skrivarna" att dr måste ha missat någon kurs.Hade säkert inte heller hört talas om " de elfte budet " ! Du är ju en stjärna som på ditt sätt lyser upp tillvaron för alla. BamseKram fr mej till dej

2011-07-16 @ 17:42:20
Postat av: Anita Sjöberg

VIVEKA!



Skickar många varma kramar till dig från oss! Anita o Annalisa

2011-07-16 @ 18:27:40
Postat av: Vinsalisa

Mållös igen...you are the one and only....Stor kram från södra sidan av älven!

2011-07-16 @ 20:06:36
Postat av: Siv

Hej min vän!! Hoppas du mått bättre idag o att vi snart kan ses.. Kram Siv

2011-07-16 @ 21:08:56
Postat av: Britt-Marie

Vilken jäävla kvacksalvare!! Men du är fantastisk Viveka, håll ut - jag älskar dig <3

2011-07-17 @ 01:10:35
Postat av: Monica & Mats

Söta moster! tur att du är den du är med sådan kämparglöd, tänker på dig - ta hand om dig! Kramar från oss 2

2011-07-17 @ 10:17:00
Postat av: mie

håller med du är en kämpe Viveka, gör ont i en när man läser vad du få gå igenom <3

2011-08-08 @ 17:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0