Tisdag kväll 11 jan

Efter röntgen åkte jag hem från S-byn. Fanns ingen anledning att stanna kvar, smärtstillande medel har jag ju själv.
Röntgen visade inget speciellt, allt var bra i min vänstra lunga, ingen förstår vad den akuta smärtan beror på. Men nu ska jag få en cortisonkur, Roger tror på det.
Han har pratat med mej om den palliativa avdelning som är upprättad på S-byn, jag ska tydligen tillhöra den i fortsättningen. Lite skrämmande, fick för mej att det är i livets slutskede man befinner sej där,men........
Inget som jag ska fundera på nu för jag ska krypa i säng. Maken jobbar inatt.
Sov gott alla mina nära och kära
Viveka

Kommentarer
Postat av: Karina Jönsson

Hej! Hoppas att cortison kuren tar så att den värsta smärtan dämpas. Helgerna har varit bra, Arvid pratar fortfarande om tomten som kom till honom med paket.



Kram Karina

2011-01-12 @ 14:19:32
Postat av: Siv

Hej!! Hoppas du mått lite bättre idag



// Kram Siv

2011-01-12 @ 19:05:15
Postat av: Britt-Marie

Har inget att säga, men ger dig en stor stor KRAM

2011-01-12 @ 23:22:21
Postat av: Cat

Kram! Palliativ vård låter så skrämmande, men de är en otrolig resurs även om man inte nått "sista biten på snöret" utan har en sjukdom som är så bråkig som din. Nu ska jag pussa på maken som precis kom hem, hann bli riktigt orolig igår morse innan han hörde av sig och sa att de kommit helskinnade till jobbet.

Kramis

2011-01-13 @ 16:30:15
Postat av: Kina och Alf

Hej vännen! Hoppas att du inte har så ont utan att du kan både äta och sova gott. Jag (Alf) sitter och scannar in gamla diabilder på datorn. Jag skickar lite bilder till dig mejl-vägen. De är från 1976-78. Kina hade ett par fantastiska solglasögon då med glas stora som 19 tums TV-apparater. Ja, det var tider det...

Vi höres! Kramar

2011-01-13 @ 19:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0