Måndag 5 dec

Vaknade när sonen ringde, klockan var nog vid ½10, men vem har brått ur bingen? Fick ju på mina stödstrumpor innan maken for till jobbet.
Sen fick jag besök av min fina vän Ingela. Vi åt squashsoppa med bröd, himla gott och sen lite glass och hallon.
Vi hade verkligen trevligt, vi såg på Smokie DVDn som jag köpte på deras konsert i Luleå. Vilka låtar! Det  var på
håret att Ingela hade bjudit upp mej på en dans. Nog väcker låtarna minnen...det är ju minst 30 år sen man hade alla skivorna(det var ju såna på den tiden)......."Living next door to Alice"....Oh Carol mfl.
Tiden går så fort när man har trevligt.
Nu har jag skrivit lappar på innehållet i frysarna. Det är omöjligt att komma ihåg vad man pressat in i dom. Tur att man inte är så tokig som åren innan, det där med bakning.
Vi ska ju inte fira nån jul, bara äta julbord på Norrigården den 17 dec och då blir vi över 20 stycken.
Men nu ska jag få ligga på prinsessmadrassen, jag har såna liggsår och då ska det hjälpa med madrassen. Det är såna som finns på sjukhuset.
Nu är det dags att lägga  sej ner. Det har varit en fin dag!
Godnatt!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Ingela

God kväll! Tack för ännu en långlunch, ca 8 timmar.Fick Din underbara squashsoppa med tillbehör.Sedan gjorde Du slingor i mitt hår. Perfekt som vanligt.Hemma upptäckte jag att även din hårborste följt med mig hem.Tack kära vän för en underbar dag,min första som pensionär.

Bamsekramar Ingela

2011-12-05 @ 23:06:14
Postat av: Marléne

Låter som du o Ingela haft en härlig dag :)

Jag blir så full i skratt när du skriver om Smokie... den skapar minnen i mig med... Vem minns inte living next door to Alice :)

Klokt av er att gå ut och äta julbord... det kommer vi säkert att göraa också... det blir annars bara tomtegröt ;D

Hoppas madrassen hjälper.

Kram kram från oss

2011-12-06 @ 15:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0