Onsdag 31 aug

Vad är det man håller på med egentligen?? Vi hittade som sagt  nog med kråkbär i söndags, men hamstern i mej skrek efter mer. Så i måndags for jag och Toril ut och jag plockade ytterligare .......
Maken rensade båda blåbär och kråkbär medan jag i all hast for till min kompis. Om det var i all hast så blev det inte det när jag skulle hem, kom hem  med taxi 0140, men vaddå, vi hade så mycket att prata om!
Tisdag var en "laga-mat-dag". Det blev älgköttsoppa, rullader, stektkött och en squashsoppa. Hade bjudit in syster och Marg och det var trevligt. Drog igång Saft-Majan för att göra gelé av dessa kråkbär, allat frid och fröjd tills i morse, 26 fina burkar men allt var som saft! TROTS ATT JAG GJORT ENLIGT RECEPTET OCH EFTER KONSTENS ALLA REGLER!!!!!
Men återigen for Toril och jag till skogen, vi åkte husbil och det var ju praktiskt för det började regna efter ett tag. men vi fick ihop 13 liter lingon (inga kråkbär denna gång) samt lite blåbär.
Nu idag har jag kokat om gelén 2 ggr, så är den inte ok i morgon så spolar jag ner allt i toan!!
Hade trott att dom skulle byta kassett idag, det var bestämt sen tidigare, men ingen hade tänkt på det så nu saka det tydligen bli i morgonbitti. Den som lever får se.
Är nu trött och less så det blir en dusch och sen god natt!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej min vän!

Hoppas du får en god natts sömn efter all bärplockning och kokning av bär.

Kvistarna dignar av aroniabär här så jag plockar till dej eftersom tiden medger.Änderna äter dom med förtjusning.

Fredag åker vi upp till stugan å pysslar lite inför hösten.Sen börjar ju älgjakten å då stannar tiden lite.

Kram till dej.

Gunilla

2011-08-31 @ 22:17:04
Postat av: Marléne

Men vilken bärplockare du är :) Det är ju väldigt irriterade när man kokar gele och blir som saft. Men socker brukar lösa problemet, mer socker.... denna nyttiga produkt ;D

Idag börjar en av kurserna för mig, så det ska bli spännande. Sköt om dig och ta det lugnt i skogen

Kram kram

2011-09-01 @ 09:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0