Onsdag 8 sept, Alma har namnsdag, grattis!

Dagarna bara går och går, men  nu är det inte bara tråkigt, det händer lite kul varje dag trots allt. Som sagt, i lördags var vi och plockade lingon och det var kul, men nu har jag fått en inflammation i armen pga ansträngning (!) när jag höll i bärplockaren!!! Har väl aldrig varit med om det tidigare, jag som plockat så mycket bär i mitt liv!!
Nåja, i söndags  for jag ut en sväng på lämpliga svampställen och hittade en del Karl-Johan. Dom är då så himla goda, delade med mej lite till grannarna, vi har ju en fantastisk byteshandel i detta trapphus. Härligt!
I måndags tog jag lilla bilen ut på en resa, först till Mariebäck fvb till Mockträsk. Efter fikat hos Elisabeth for vi till Svidja och kollade upp hallonplantagen, men åh vilka hallon!! Stora som jordgubbar och en alldeles fantastisk smak. Plockade lite till Maria, min sonhustru som fyllde år den dan. Grattis grattis!
Igår tisdag blev det bara en kort promenad för biotimmen hos mej började och vi, Marg och jag,ville ju inte missa en sekund av den vedervärdiga(Men det visste vi ju inte förrän senare) filmen, "Sommaren med Göran". Eftersom vi är ganska lättroade så fick vi oss en hel del skratt och det kan man ju behöva.
Har som vanligt sovit med droppet i natt så jag blir piggare och piggare. Ska snart på röntgen och då får man se om det krympt eller  vuxit, hoppas på det första så klart.
Har haft besök av VinsaLisa idag, kul, vi tog en promenad i lillskogen, alldeles lagom för mej.
Nu ska jag på en liten fil,- mjölk,- ost,- skink,-shoppingrunda, spännande va?

Kramiz/Viveka

Kommentarer
Postat av: Siv

Hej!! Va skönt att höra att du verkar må bättre och kan vara ute lite grann i höstvädret.. Jag har hälsningar åt dig från personalen i köket som undrade hur det var med dig och ville jag skulle hälsa...



Ha det bra Kram Siv

2010-09-08 @ 14:46:40
Postat av: marg

Hello! synd att jag inte hann med till svampskogen. men så är det man kan inte vara överallt, tråkigt nog. Vi tar en annan svampdag.

Nu önskar jag frun en god natt

Kram marg

2010-09-08 @ 22:40:18
Postat av: Siv

Hej hej!! Ville bara önska dig en trevlig helg

Jag ska vara ledig imorrn vi hörs

// Kram Siv

2010-09-09 @ 12:38:37
Postat av: Vinsalisa

Tack för en mysig förmiddag igår....oootroligt vackert nere vid älven! ...idag har jag varit snygg i nya braxor....

2010-09-09 @ 22:20:41
Postat av: Rigmor Brännvall

Hej Viveca! Roligt att du mår bättre och kan njuta av dessa sköna höstdagar.Önskar dig/er en riktigt skön helg.Kram Rigmor

2010-09-10 @ 08:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0