Lördag förmiddag 9 okt

Alltså i torsdags blev det palt....39 st! Trodde att hela släkten skulle komma men vi blev bara 7. Men det var roligt ändå.
Igår fredag blev det promenad med grannfrun, sen räckte det till att tvätta och pyssla. Somnade i soffan vi 2030.
Nu är det en ny dag, dock inte smärtfri och det stressar mej lite. Ska i allafall ut i lillskogen på en stund.
Nu har dom fällt nästan alla björkar här utanför,  39 st för att vara exakt, det ser hemskt ut, som ett kalhygge.
Men dom var murkna inuti, men ändå....hoppas att dom planterar nya snart.
Ha en trevlig helg!
Viveka

Kommentarer
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Hej igen! Idag har varit en fin och minnesrik dag. Vi har varit på minnesstund för våran kulturprofil i Jokkmokk Hans Anderson. Det var en glädjeceremoni med hela Norrlåtar bl andra. Jag känner mig snarare glad än ledsen efter dagen.

Imorgon blir det paltkok för mig. Vet inte om jag presterar 39 st men åtminstone 30 brukar det bli.

Kramen från Jokkmokk

2010-10-09 @ 19:37:38
Postat av: Kina och Alf

Hej Viveka! Igår var det en riktigt vacker höstdag. Vi flanerade kring på Söder. Rätt varmt, mycket folk på uteserveringarna. Och så var det Bondens marknad på Katarina Bangata. Det är det varje lördag aug-okt. Kina fick frön till en jätebalsamin uppe hos en urgammal gubbe vid Sofia k:a. Idag ska vi kanske träffa Patrik (Monas) som varit här och sett NHL-hockey på Globen. Synd på björkarna, men det blir väl återplantering.

2010-10-10 @ 08:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0