Onsdag 3 nov

Tredje november och 4 grader varmt. I somras undrade man var sommaren tagit vägen och nu kan man undra detsamma om vintern....och jag som köpt en tjock, varm vinterjacka...
I måndags var jag till jobbet och hälsade på. Jättekul att träffa "mina" pojkar, men alla var ju inte där. Men det var inte kul att åka därifrån, jag vet inte varför men jag grät floder när jag körde iväg därifrån. Det känns som jag har kommit ifrån allt eftersom jag varit borta så länge. Jag har ju lagt in om pension från 1 maj 2011 så det är inte mycket tid att spela på. Vill inte att det ska bli ett snöpligt slut.......
Min chef tycker att det är helt ok att komma och gå som jag vill och kan och det är ju fantastiskt, men jag vill ju göra ett bra jobb, inte bara vara.
Efter jobbet åkte jag till en väninna som bjöd på lunch, gott och trevligt, men då blev det gråt när jag åkte därifrån..och det räckte i flera timmar. Vilken våt dag!! Men då kom min lilla Klara och var hos mej hela kvällen, vi beställde pizza, det var gott. Vi såg en tårdrypande (!) film om en flicka som hade cancer. Det var nog inte det jag skulle ha sett, behövde nog en skrattfilm istället.
I dag har jag en hantverkare här som ska sätta upp nytt kakel ovanför diskbänken. Men han bara suckar och "har inte varit med om nåt värre"......hm, då har man inte varit med om nåt alls tycker jag.
Nu ska Klara och jag på dagbio så jag slutar med att önska er alla en trevlig dag.
Kram/Viveka

Kommentarer
Postat av: Siv

Hej!! Hoppas bion var sevärd..Ha en bra helg Kram Siv

2010-11-03 @ 22:09:26
Postat av: marg

En gråtmild dag, ja du har du ju gråtit undan för ett tag. Nej, skämt, vissa dagar är ledsna dagar.

Styrkekramar till dig

marg

2010-11-03 @ 22:48:32
Postat av: Alf och Kina

Hej vännen!

Ja, den där hantverkaren han visste inte så mycket om livet han. Men så är det väl för de flesta förstås. Vad vet larven om livet som puppa och vad vet puppan om livet som fjäril? Det är ett mysterium alltihop. Vi skickar några bilder från en vacker höstdag i lotten i måndags. Stora kramar till dig!!

2010-11-04 @ 20:56:07
Postat av: Rigmor

Hej Viveca! Det var verkligen kul att träffa dig förra Måndagen om än det bara blev några minuters prat.

Vi åker till Florida imorgon det ska verkligen bli skönt,Bengt har tappat 8kg när han flänger omkring på "nybygget" han behöver verkligen varva ner.

När vi kommer hem ska vi komma och hälsa på (utan en skriftlig inbjudan)

Hoppas du får må bra och så får du se fram mot att ta fram "staken" nu när julen närmar sig med stormsteg :)

Kram till er båda från Rigmor och Bengt.

2010-11-08 @ 14:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0