Torsdag 27 maj

Har väl sovit ganska bra inatt. Inget extra tillskott smärtstillande. Fast lungan har väl inte återhämtat sej ännu så jag var tvungen att nyttja syrgasen ända till i morse. Fick besked vid ronden att jag skulle få åka hem...och vad händer? Magen ballade ur helt av alla  morfinliknande mediciner! Det var helt stopp! Nog kunde man väl förvänta sej att jag behövde nåt för magen, det finns ju nerskrivet som  biverkningar och det ska väl inte jag behöva påtala eller? I vilket falla som helst so kunde jag inte åka hem förrän ikväll m a a detta. Jag blir arg och besviken.
Nästa gång tar jag med mitt eget medicinförråd.
Nu ligger jag hemma i min egen säng och det känns underbart och jag tror på ett under att jag mår bra i morgon.
Överstinnan is back home

Kommentarer
Postat av: marg

Vad skönt att du är hemma i egen säng! Visst kan man förvänta sig att personalen tänkte på medicinens biverkningar, men tydligen inte, det är sorgligt. Alla vet ju att morfin gör stopp i magen!

Hoppas du får ordning på magen snart. Nu ska vi sova.

God natt kära Viveka Kram marg

2010-05-27 @ 22:47:32
Postat av: Kina och Alf

Skönt att du är hemma igen, Viveka! Nu börjar Maj månad närma sig slutet. En månad som jag brukar säga borde köras i repris vad gäller blomsterfägring. Nu har snart häggen blommat ut och syrenerna lyser. Men sen blir det mest grönt allting - i olika nyanser bara. Nästa vecka ska det snickras till ett nytt staket nere i lotten. Tiden fylls! men så ska det väl ändå bli en veckas återhämtning i Boden om allt går som vi hoppas. We sees!

2010-05-28 @ 11:04:38
Postat av: Viveka

Ni är hjärtligt välkomna hit till Boden och till stranden där vi ska halstra strömming.......

2010-05-29 @ 09:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0