Söndag 23 maj

Nä då gick det inte längre....alltså att klara sej utan andningshjälp. Fick åka akut hit till S-byn vid 22-tiden i gårkväll. Hade sån andnöd så jag trodde att jag skulle kvävas.
Natten innan var  besvärlig men det gick att sova något-så-när. Toril skjutsade mej till apoteket och sen åt vi en glass på Glassboden,har aldrig varit där förut, men Toril försäkrade sej om vilken storlek på kulorna han hade och han svarade stolt att han hade minsann stora kulor, kanske dom största i Boden...jag höll på dö av skratt........Toril denna impulsiva varelse!!
Maken kom hem på eftermiddagen, han  lagade mat, vi åt och bara slöade i soffan. Man flåsade som den värsta astmatiker som inte kan blåsa ut. Men nu har jag syrgas och det är hele skillnaden. Har även fått sprutor av Ketogan, ett slags  morfinliknande preparat som hjälper föga, men lite bättre är det.
Trodde att det skulle bli dränering av lungsäcken idag men det finns bara jourpersonal på röntgen så då får jag vänta till i morgon.
Det är så gullig personal här på Avd 51 dom hade lagt i en jättetjock extra madrass i sängen och så fick jag eget rum på en gång.
Nu ska jag vila en stund, tänker på alla gånger som jag varit så trött på väg från jobbet och man inte får/kan sova, så nu faller ögonlocken sakta ner.
Kram & Hej  från en sliten överstinna

Kommentarer
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Godnattkramen!

2010-05-23 @ 20:24:26
Postat av: marg

Hej Viveka!

Ingen vill till sjukhuset men det är bra att det finns.Nu är det snart måndag och du får hjälp och kan andas igen. Jag vet hur det känns från mina värsta astmaanfall. Jag håller tummarna!

Jättekram och god natt kära Viveka

marg

2010-05-23 @ 23:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0