Söndag 16 maj

Oj vilken helg detta har varit, trots att jag har mer ont runt vänster lunga, så har vi haft jätteroligt. Fredagkväll var vi ju bjudna av Wiksténs till Western Farm och showen Extra Vaganza. Buss hämtade och körde oss hem. Mycket trevligt.
Igår var vi ute mest hela dagen förutom paltkoket på förmiddagen. Sen kom Carina och Lasse. Vi åt drack, vin och badade bastu. Sen spelade vi Wii och vi blev som barnungar. Kul men en aning stökigt, (för grannarna!)
Trasten har lagt ägg så tanken på att flytta boet  från lilla balkongen fick vara.
Jag sitter nu bara två meter från byggnationen.
Nu ska jag sy färdigt och åka till jobbet i morgon.

Ha en bra dag!
Överstinnan

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Kära Viveka, jag har läst din blogg under lång tid och beundrar verkligen din vilja, entusiasm, jävlar-anamma, styrka, positivitet, etc etc och du fixar o donar o syr till grabbarna. Du är fena på allt praktiskt - är lite avis ;-)

Kommer du ihåg att du stickade en tröja till mig då vi var på väg Esrange (tror jag) - den har jag kvar och nyttjar vid kalla grillkvällar. Elin fick också en favvis-tröja som dagispersonalen beundrade, och undrade om modern stickat, men icke så. Fråga till Elin: Vilken fin tröja, har mamma stickat den?? - Nej, den har Viveka gjort, mamma kan inte sticka eller sy, men lösa korsord -det kan hon!

För övrigt - i lördags var jag på 100-årskalas - två väninnor fyllde 50, jättetrevligt. Kram på dej/B-M

2010-05-17 @ 22:58:50
Postat av: marg

Hej, hej! Roligt med kalas och fest. Tyvärr missade vi ju Extravaganza, men det kommer väl andra kalas och då ska jag vara frisk. Har varit på Allehanda idag.

Ha det bra, sov gott

kram marg

2010-05-17 @ 23:10:08
Postat av: Kina och Alf

det var skönt att höra att det är full fart framåt på dig. Om allt går väl så kommer vi upp den 16:e på em och åker hem 23:e på em. Just nu är vi naturligtvis i kolonilotten och påtar. Uppdrag grönskning! Allt är ca 2-3 veckor sent så de som kommer för att studera näsduksträdet får återvända med oförrättat ärende. Vi skickar några bilder på ordinarie mejlkanalen.

Kramar från påtarna.

2010-05-19 @ 09:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0