Onsdag 26 maj

Ännu en dag i huset. Trodde väl att jag skulle få åka hem idag men icke. Natten var förfärlig, så otroligt ont, fick sprutor både intravenöst och i låret varannan timme, hela natten och det hjälpte bara den första halvtimmen. Nu är det en ny natt på gång så då får vi se hur det blir. Dränaget är borttaget av en himla snygg läkare från San Torini, Grekland en riktig Adonis, men det spelade ingen roll hur snygg han var det gjorde så ont det också. Det blev in alles 3,8 liter pleuravätska och plötsligt gick jag ner 3 kg i vikt! Tyckte det var konstigt att jag ökat i vikt 3 kg när jag vägde mej i Umeå i onsdags, nu har jag förklaringen. 
Har inte fått börja med Sutent denna vecka, måste återhämta mej till på måndag. Har varit på lungröntgen för att kolla om det var kvar nån vätska, men det var tomt, tack o lov.
Kan ju inte låta det gå så här långt nån fler gång, får väl kolla via ultraljud 1gång/mån.
Kan inte riktigt vara utan syrgasen för lungan är ju ganska hopklämd.
Men jag har ju inte nämnt nåt om maten!!! Nu är det kinamix som dom har gott om! Denna vidriga frysta ärt-paprika kombination. Lasagne storlek 3x8 cm men löksås på, istf tomatpure.  Tur i oturen att jag fastat i två dagar.
Har tagit en liten promenad till Avd 52 och hälsat på Tommy Nyberg från Jokkmokk som gjort illa sej i benet.
Maken har varit här ikväll, vi har sovit en stund, skönt.
Nu ska jag lyssna på "Hundraåringen" som borde vara klar för länge sen, men jag somnar bara.........
Godnatt godnatt!
Viveks

Kommentarer
Postat av: marg

Hej Viveka! Skönt att det är gjort nu så du kan andas normalt snart utan syrgas. Jag skrev inget igår, jag var så himla trött. imorgon ska jag gå till läkare och höra vad hon tycker om mina krämpor.

Men nu ska vi sova

God natt kära vän och sov gott

kram marg

2010-05-27 @ 00:12:18
Postat av: AnnaLisa Nyberg

God morgon Viveka!

Tommy fick komma hem igår em. Tack för att du hälsade på honom. Han tyckte det var trevligt. Oj vad Smilla slickade honom från topp till tå må du tro. Matte var också glad men gjorde inte riktigt likadant.Kramen

2010-05-27 @ 08:20:56
Postat av: Anita o Janne

Kära Viveka! Men vad du får gå igenom, men ha tålamod så ska du se att allt går bra, jag vet!! Imorron åker jag o lillsyrran till Mallis, det är någon som fyller jämt snart som inte vill vara hemma! Ha det så gott du bara kan, du finns i våra tankar hela tiden! Kramar från Anita o Janne

2010-05-27 @ 11:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0