Måndag 10 maj. Grattis Otto, 90 år!

Idag har jag ringt och gratulerat en gammal god vän som aldrig missar vare sej min namnsdag eller födelsedag. Det är Otto Damgren som bor i Järfälla och var chef över pappa för över 60 år sen. Han blev så förtjust i mej när jag var liten och tog många fina bilder som jag fortfarande har kvar på väggen. Fantastiskt att vi håller kontakten efter alla dessa år. Han blev väldigt glad över mitt samtal.
Igår  när vi kom hem och jag satt här inne i syrummet (som vi kallar det) fick jag se att ett trastpar håller på att bygga ett bo utanför fönstret på den lilla brandutgången. I morse var boet nästan färdigt, vilket fantastiskt konstverk.
Det är väl inte riktigt dags att lägga äggen än men vi ser fram emot med spänning att få se hela proceduren om dom inte blir för rädda och flyttar förstås.
I morse var jag och tog prover, det gick bättre den här gången, har kvar stora blåmärken sen förra måndagen.
Det blir DT imorgonbitti sen åker jag till jobbet. Har varit i tjänst hela dagen, men jag mår inte så bra, ska försöka sova bort lite smärta, hoppas att det hjälper.
Maken har tvättat min bil så nu ska vi bara mysa i soffan

Pussåkram!
Överstinnan


Kommentarer
Postat av: Monica & Mats

Hej lilla moster! Länge sedan jag var inne och läste Dina rader, men nu är det gjort! Tidig morgon och meningen var att vi skulle resa till Rom nu på morgonen med jobbet men pga osäkerhet med hemresan eftersom askmolnet sprider sig igen så ställde flygbolaget in så nu blir det till att renovera sovrum men Mats istället (skulle ju varit klart då jag kom hem på söndag......) Nåja resan blev flyttad till i september och det är ju mysigt att fixa hemmet tillsammans! Hoppas Du mår fint och hälsa maken så gott! Kram Monica (och Mats)

2010-05-13 @ 07:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0