Tisdag 29 juni

Precis den här dagen i fjol låg jag inne på Sunderby sjukhus och nu gör jag det igen. Den här gången är det för en återkommande tömning av lungsäcken.
Allt är så tragikomiskt, på avd 49 ligger min dotter som blev opererad igår. Hela alltet bortopererat, livmoder mm. Vi hade kunnat ha familjeträff här för Maria och Ante var på av 54, cytostatiska, Åsa på gyn och jag på röntgen.......
Inte klokt!
Jag kom hem igår kväll för det fanns bara jouren som kunde göra tömningen och det ville jag absolut inte. Men andningen blev sämre för mej i natt så det var bara att packa ihop och åka in hit. Landade här halv 6 i morse. Efter inläggning på avd 51 och en hel dags väntan så fick jag göra den skräckinjagande tömningen kl 3. Det gick bra, snudd på helt utan smärta men det är synd att dom ställde till det så föörsta gången. Den här gången var det personal från lungkliniken som utförde ingreppet. Det ser ut som att jag får vara kvar här till fredag. Ací es que!
Har haft besök av VinsaLisa och Gunilla och själv har jag gått i sakta mak och hälsat på Åsa. Hon är trött och har väldigt ont. Nu rinner det klegg i påsen, dock inte så mycket som sist men tillräckligt för att skapa problem.
Nu har jag fått påfyllning av morfin, ska försöka skynda mej att sova.
På återhörande, då ska jag berätta om maten.........och tv:n.
Puss & hej!
Viveka

Kommentarer
Postat av: marg

Hej vännen! Skönt att det är gjort och inte gjorde så ont. Hoppas också att Åsa blir smärtfri snart.

Jag har varit i Unbyn hos en god vän på lunch idag.Det var så skönt, vi kund sitta ute i flera timmar.

God natt och sov så gott, kram

marg

2010-06-29 @ 23:49:19
Postat av: Anita o Janne

Hej Viveka! Det låter ju väldigt jobbigt både med dig och de dina som ligger på sjukhus, men titta framåt och även uppåt så skall du se att allt kommer att bli ljusare och solen kommer att lysa på dig när du kommer hem!! Själv stirrar jag i taket och i korsord tills min ischiasnerv slutar att göra ont, men det är ju baggateller, kram från oss båda/Anita

2010-06-30 @ 12:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0