Söndag 20 juni

Herregud ska man måsta ta semester och fly långt in i skogen för att få en liten tid över att åtminstone hinna skriva i bloggen?
Men det är roliga avbrott i tillvaron. Det är förstås inte alla dagar som är sååå roliga, den 17 juni var det  28 år sen min kära syster lämnade oss och det var ju den hemska  sjukdomen som vi är drabbade av nu i vår familj, somtog hennes liv. Nåväl livet måste gå vidare för oss som blev kvar.
Besökte en loppis på Kårbacken och fyndade  tre fåtöljer, en stannade på EriXons och två följde med hem, plus 11 fantastiskt vackra champagneglas (Behöver jag nå fler glas? Knappast, men ändå...)
Vi ska bära ut den fina soffan vi har i köket och ställa dit fåtöljer och ett bord i stället. Det blir först när vi fått in en ny matta i kök och hall, skulle  ha gjorts för  2 månader sen......!?
I fredags fick vi besök av våra goda vänner, Kina & Alf. Vi halstrade strömming enl traditionen, underbart väder precis då, så vi kunde sitta nere vid stranden, det var baara myggen som höll på att ta kål på oss.
Och igår.....ja då var vi ju på bröllop hela dagen och kvällen och halva natten, underbar underhållning.
Ska skaffa mej lite inside information av grannen inunder, han var ju där.
Idag blev det en promenad i regnet, tvättat mattor, dynor och kuddar mm mm och i slutet blev det HGF:s styrelsemöte som beslutade att vi ska (har redan gjort) inköpa Mosquito Defender, dvs myggdödare som drivs med gasol. Verkar väldigt effektivt.
Nu ska jag i säng, får gäster från Sävar i morgonkväll men först ska jag jobba. Skulle ha slutat med Sutent idag men eftersom  starten blev förskjuten så måste jag ta även i morgon, men sen ska jag återhämta mej. Är ganska trött och ont har jag, värst i munnen och i fingertopparna, känns som naglarna blivit bortryckta.

Puss & Hej!    Viveka

Kommentarer
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Hallå där! Idag var det min tur att äta halstrad strömming. Tommy stod beredd med varma servetter när jag kom hem från jobbet och det doftade t o m ändå upp på stigen där jag kom cyklandes. Då började snålvattnet rinna. Det är ju så himla gott. Nu skall jag bara arbeta en stund på torsdag sen börjar SEMESTER!!!!! Ljuvligt. Kramen från oss

2010-06-22 @ 20:18:35
Postat av: marg

Hej min vän! nu är jag hemma igen med en tråkig snuva, usch och fy. Annars har jag haft det bra i storstan. Se bloggen. Nu är det redan imorgon idag och vi ska sova.

En mycket god natt och kram

marg

2010-06-23 @ 00:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0